Confidenţialitate

Reuters: Nissan vrea să elimine peste 4.300 de locuri de muncă și să închidă două fabrici

Nissan vrea să elimine cel puțin 4.300 de locuri de muncă și să închidă două fabrici, în dorința de a economisi 4,4 miliarde de dolari până în 2023 – un plan de reduceri de costuri ce contrastează cu strategia expansionistă a fostului CEO Carlos Ghosn, informează Reuters.

Deciziile fac parte dintr-un plan de restructurare prezentat în iulie și ar putea include reducerea gamei de autovehicule și de opțiuni, reducerea locurilor de muncă în principal în birourile din Statele Unite și Europa și reducerea bugetelor de publicitate și de marketing.

„Situația este gravă. O face sau moare”, a declarat pentru Reuters o persoană apropiată conducerii superioare a Nissan.

Cele mai multe reduceri planificate și măsuri pentru îmbunătățirea eficienței au fost prezentate consiliului de administrație al Nissan în noiembrie și au primit aprobarea acestuia.

Compania a refuzat să comenteze.

Sub conducerea lui Ghosn, Nissan a pornit într-o expansiune globală, adăugând noi modele și intrând agresiv pe piețe precum India, Rusia, Africa de Sud și Asia de sud-est, cheltuind foarte mult pentru promoții și marketing.

Acum, multe dintre aceste afaceri au ratat obiectivele de vânzări, iar directorii de la cartierul general estimează că până la 40% din capacitatea globală de producție este neutilizată sau subutilizată.

În iulie, Nissan a declarat că va reduce 12.500 de locuri de muncă din 14 unități din întreaga lume, din Regatul Unit până în Spania, Mexic, Japonia, India și Indonezia – și va reduce gama de modele cu 10%.

La vremea respectivă, oficialii Nissan au declarat pentru Reuters că aceasta înseamnă închiderea unei linii de producție la fiecare uzină. Acum, Nissan are în vedere închiderea permanentă a două uzine, pe lângă reducerile de pe celelalte 14 unități.

Reduceri de posturi ar putea fi făcute la sediul central al Nissan din America de Nord din Tennessee și la sediul european din Geneva.

Ghosn a spus la o conferință de presă ținută în Beirut, pe 8 ianuarie, că performanțele slabe ale lui Nissan din 2017 sunt responsabilitatea lui Hiroto Saikawa, care a preluat oficial funcția de CEO Nissan în aprilie 2017. “El a fost CEO și a fost responsabil pentru asta”, a spus Ghosn.

Vânzările globale ale Nissan ar putea scădea, conform unor analiști, la 5 milioane de vehicule, cu mult sub obiectivul de vânzări de 5,5 milioane pentru anul financiar curent.