Confidenţialitate

Mulți elevi se confruntă cu drepresia și anxietatea, după școala online, spun experții | AUDIO


Mulți elevi se confruntă cu drepresia și anxietatea, după școala online, spun experții | AUDIO

Copiii din România au simțit pandemia într-un mod dramatic. O spun psihologii școlari, care de la cînd au reînceput cursurile față în față au întîlnit mulți elevi cu un comportament schimbat.

Liliana Jeny Mihai, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Vrancea:

”S-au întors la școală demotivați, cu probleme emoționale, s-au acutizat anumite comportamente. Avem copii anxioși, copii care manifestă depresie, copii care manifestă comportamente violente”.

Majoritatea celor care au trecut prin cabinetele psihologilor școlari și-au mărturisit lacunele, dar și faptul că, dacă ar fi să aleagă între orele online și cele față în față, ar prefera să stea acasă.

Liliana Jeny Mihai, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Vrancea:

”Majoritatea copiilor au fost nemulțumiți că s-au întors la școală. Și-ar fi dorit, în continuare, să stea în online”.

Cel mai greu a fost însă în cazul elevilort din ciclul primar, în principal cei din mediul rural. Au fost multe cazuri în care copiii nu au putut participa la ore pentru că nu aveau internet. Iar cînd s-au întors la școală, învățătoarele și-au dat seama că au nevoie de mult mai multe ore pentru recuperarea materiei. În multe cazuri și pentru că elevii au fost văduviți nu doar de sprijinul direct al învățătorului, ci și de cel al părinților.

Vica Verdețu, profesor învățământ primar Școala Gimnazială Garoafa:

”Majoritatea părinților nu au cunoștințele necesare să-i ajute cumva, în absența unui cadru didactic. Majoritatea părinților lucrează și, atunci, nu există timp. Majoritatea copiilor de la mine din clasă rămân la ore remediale. Consider că sunt prea puține ore, 20, pe lună”.

Psihologii spun că, pe de o parte, responsabilitatea pentru această situație o au cadrele didactice, care după începerea orelor față în față  au încercat să recupereze într-un ritm susținut ce s-a pierdut în timpul orelor online. Pe de altă parte, nici părinții nu i-au mai controlat pe copii ca înainte, astfel că mulți, mai ales din rîndul celor mai mari, ajunseseră ca în timpul orelor online să se joace în loc să fie atenți la cursuri.

Audio Player
EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Claudia Toader


Ultimele stiri
Dragoș Stanca, expert media: „Mai multă digitalizare înseamnă mai puțină corupție. Mai multă transparență” | VIDEO

Adaugă suflet spațiului în care trăieşti: idei care transformă casă (P)

Reacția României la intenția lui Donald Trump de a trimite 100 de români în închisoarea Guantanamo  | AUDIO

Banca Mondială a revizuit în scădere estimarea de creștere economică pentru România  | AUDIO

Cristian Tudor Popescu: „Toate «scenariile sunt pe masă», zice Grindeanu rânjind. În 3 săptămâni ar fi trebuit, dacă…

Bacalaureat 2025. Ce subiecte au avut de rezolvat elevii de clasa a XII-a la probele de matematică și…

Cristian Tudor Popescu, despre Ion Iliescu: „Ar fi mai bine, după părerea mea, să nu moară nespovedit de…

MApN revine pe TikTok. Apel la internauți să semnaleze dezinformările din mediul online: „Nu tot ce sună dramatic…

Pedepse mai aspre pentru cei creează organizații extremiste și promovează idei cu caracter fascist, rasist sau xenofob. Șefa…

Ministrul Educației din Republica Moldova susține că materia „Istoria românilor” va fi în continuare predată în școli, în…



Abonează-te la notificări
Rămâi la curent cu ultimele știri și când nu ai site-ul deschis!
Acceptă notificările din fereastra ce apare, sau din bara de adresă a browserului tău.