Confidenţialitate

Ministrul Culturii, Vlad Alexandrescu și-a dat demisia

Ministrul Culturii, Vlad Alexandrescu a fost acuzat în repetate rânduri că nu a putut gestiona scandalul de la Opera Română.

Este al treilea ministru care părăsește cabinetul Cioloș, după ministrul Muncii și cel al Fondurilor Europene.

Într-un mesaj postat pe pagina sa de facebook, Vlad Alexandrescu spune că a ales să își dea demisia deoarece reforma pe care a început-o este pusă în pericol de forțe ostile schimbării.

”În faţa rezistenţei opace la schimbarea structurală pe care am încercat să o iniţiez, să o dezvolt şi să o pun în practică în instituţiile de cultură din România, în faţa ostilităţii nedezminţite a aparatului refractar la regândirea modalităţilor de funcţionare a instituţiilor publice de cultură, a relaţiei dintre sectorul independent şi cel public, vă prezint demisia mea” – a scris Vlad Alexandrescu.

Ministrul a făcut și un scurt bilanț al activităţii sale la Ministerul Culturii:

”’Punctual, am încercat o reorganizare a Institutului Naţional al Patrimoniului şi am cerut criterii precise care să reglementeze restaurarea patrimoniului naţional, în situaţia urgentă a deteriorării lui accelerate. Am iniţiat grupul de lucru pentru redactarea Codului Patrimoniului. Am creat primul mecanism de finanţare prin care Statul Român poate cumpăra opere de artă românească de pe piaţa liberă prin subscripţie publică, iar cea dintâi operaţiune din cadrul acestui mecanism este campania pentru achiziţia lucrării Cuminţenia Pământului a lui Constantin Brâncuşi. Am cerut refacerea dosarului pentru înscrierea ansamblului Brâncuşi de la Târgu Jiu în patrimoniul UNESCO. Am dat expresie aşteptării a zeci de mii de români, înscriind situl arheologic şi natural de la Roşia Montană în Lista Indicativă UNESCO. Am intervenit direct în şantiere, oprind distrugerea monumentelor istorice din Piaţa Romană din Bucureşti şi din Parcul Romanescu din Craiova. Am creat cadrul strategic pentru transformarea muzeelor româneşti din instituţii pasive, în instituţii deschise publicului, participative”.