Confidenţialitate

Ministerul Educației: Subiectul care a stârnit controverse la Matematică a fost clar enunțat

Subiectul de la proba de ieri la Matematică, din cadrul Evaluării Naționale, a fost complet și clar enunțat. „Nu are  ambiguităţi şi permite un singur răspuns corect”, precizeaza Ministerul Educației.

Exercitiul 6, de la subiectul I  se referea la o diagramă și a stârnit controverse.

„Acesta conţine toate elementele necesare unui răspuns corect şi se referă la o diagramă care a mai fost prezentată în subiectele formulate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare. Tipul de diagramă în discuţie este inclus în modelul de subiect pentru Evaluarea naţională a absolvenţilor clasei a VIII-a, anul şcolar 2014-2015”, mai precizează Ministerul Educației.

Ministerul mai anunță că „itemul conţine legenda referitoare la reprezentarea numărului elevilor, legendă care este echivalentă cu identificarea prin axele de coordonate. În esenţă, acesta se referă la prezentarea unei dependenţe funcţionale (între notă şi numărul elevilor din clasă care au obţinut această notă), iar în cazul unei dependenţe funcţionale variabila se reprezintă pe axa orizontală (a absciselor)”.

Mii de elevi, părinţi si chiar profesori au reclamat că cerinţa nu a fost corect formulată şi i-a indus în eroare pe candidaţi. Ei au cerut ca toate rezolvarile la punctul respectiv sa fie notate la fel.

În problema respectivă este dată o diagramă care prezintă repartiţia notelor obţinute la un test la matematică de elevii unei clase a VIII-a dintr-o şcoală. Cerinţa este următoarea: „Conform diagramei, numărul elevilor care au obţinut nota 5 la acest test este egal cu…”.

O petiție în acest sens a strâns peste 20.000 de semnături.

Centrul National de Evaluare si Prognoză anunță că nu va lua în considerare petiția și că exercițiul a fost formulat suficient de clar.

 

Rezultatele de la Evaluarea Naţională se vor afişa vineri, 1 iulie, iar contestaţiile se depun în aceeaşi zi, între orele 16:00 – 20:00.

Rezultatele finale vor fi afişate pe 5 iulie.