Confidenţialitate

Metroul din Sofia vs. Metroul din București

În Deșteptarea am privit peste graniță la vecinii din Bulgaria și la ritmul în care se dezvoltă infrastructura la ei. Bulgarii au în Sofia 34 de stații de metrou făcute de la 0, pentru care au început lucrările în 1998.

Până azi au făcut deja 2 linii de metrou  și un traseu total de 39 km care ajung până la aeroport. În 2015 au început lucrările pentru o nouă magistrală.

Bucureștiul are metrou încă din anul 1979, când din Depoul Ciurel pleca spre stația Semănătoarea (Petrache Poenaru) primul tren de metrou. Doar că de atunci și până azi dezvoltarea a mers cu încetinitorul.
Lungimea rețelei de metrou a municipiului București se întinde acum pe 69,25 km c.d., distribuiți pe patru linii magistrale și 51 de stații.

Cea mai recentă dezvoltare ar fi trebuit să fie metroul din Drumul Taberei, doar că aici lucrările au început în 2013 și ar fi trebuit să se termine în trei ani. Suntem în 2017 iar metroul se lasă încă așteptat. Situația este și mai ciudată pentru stațiile de metrou Laminorului și Străulești, programate să fie deschise circulației anul trecut, dar care au rămas închise pentru că nu au fost obținute toate autorizațiile de funcționare.  Ele sunt finalizate 100%.

Comparația între eficiența bulgarilor și a românilor se poate aplica și la capitolul autostrăzi. România are acum aproape 730 de kilometri de autostradă, în timp ce în Bulgaria, care are o populație de aproape 3 ori mai mică, sunt peste 780 de kilometri de autostradă dați în folosință.