Confidenţialitate

Mega Image, amendat cu 10 milioane de lei pentru furnizarea de informații inexacte privind prețul uleiului de floarea-soarelui | AUDIO

Consiliul Concurenţei a sancţionat Mega Image cu amendă în valoare de 10 milioane de lei, adica aproximativ două milioane euro pentru furnizarea de informaţii inexacte privind preţul uleiului de floarea-soarelui. În prima parte a acestui an, retailer-ul anunţa online că are cel mai mic preţ de vânzare la raft pentru litrul de ulei marca proprie. În realitate, produsul nu se regăsea în magazine la preţul indicat.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Consiliul Concurenţei a solicitat marilor magazine informații despre prețul mediu săptămânal de achiziție și de vânzare la raft pentru anumite produse de bază. A constatat neconcordanţe în răspunsul transmis de Mega Image.

De exemplu, în cazul preţului mediu lunar al uleiului de floarea-soarelui de 1 litru rezulta că supermarketul practica cel mai mic preţ la raft dintre retailerii analizaţi, de 3,69 de lei/litru, preţ afişat şi în aplicaţia Monitorul Preţurilor. Produsul nu se regăsea, însă, în magazine, la acest preţ.

Mega Image a primit o amendă cu 10 milioane de lei pentru transmiterea de informații greșite, prin care a indus în eroare autoritatea de concurență, dar și consumatorii care folosesc Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare, precizează Consiliul Concurentei.

Monitorul Preţurilor este o aplicaţie online care permite consumatorilor să afle preţurile practicate de principalii comercianţi cu amănuntul: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora şi Auchan.

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: Compania aeriană care a primit cea mai mare amendă acordată vreodată de ANPC unui operator economic