Confidenţialitate

Mecanicul de tren vinovat de accidentul de la Fetești, reținut | AUDIO

Procurorii l-au reținut, joi seara, pe mecanicul marfarului care a lovit o altă garnitură de marfă în triajul stației Fetești.

Anchetatorii vor cere instanței mandat de arestare preventivă în acest caz.

Mecanicul era băut în momentul accidentului, miercuri seara, după cum au stabilit polițiștii.

În plus, cercetările au descoperit un lanț întreg de greșeli.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.
  • Ghilfer Predescu

“În urma investigațiilor efectuate de către polițiștii de la transporturi, față de evenimentul feroviar produs în cursul nopții trecute, în stația CF Fetești, s-a concluzionat faptul că un tren de marfă aparținând unei societăți comerciale, ce avea în compunere 41 de vagoane încărcate cu fier vechi și care se deplasa pe relația Craiova – Constanța Port, a intrat în stația C.F. Fetești pe firul 2, intrând în coliziune cu un alt tren de marfă, staționat în stația C.F. Fetești la aceeași linie”, a transmis IPJ Ialomița.

“Totodată, din verificări a rezultat faptul că mecanicul locomotivei trenului care a intrat în coliziune cu cel de-al doilea tren, un bărbat, de 54 de ani, din Craiova, nu ar fi respectat timpul de odihnă prevăzut de OMT 256/2013, restricția de viteză de 30 de km/h la intrarea în stația C.F. Fetești și nici semnalul roșu de oprire dinaintea intrării în stație. În urma testării alcooltest a mecanicului, a rezultat o alcoolemie de 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat. Acestuia i-au fost recoltate probe de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei”, adaugă comunicatul polițiștilor.

“Față de bărbat, s-a dispus efectuarea în continuare a urmăririi penale, pentru săvârșirea infracțiunii de neîndeplinirea îndatoririlor de serviciu sau îndeplinirea lor defectuoasă, sub supravegherea procurorilor din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Fetești. Prejudiciul cauzat urmează să fie stabilit. De asemenea, față de cel în cauză, polițiștii de la transporturi au dispus reținerea pentru 24 de ore, acesta fiind introdus în arestul I.P.J. Ialomița, urmând ca, la data de 30 iulie 2021, față de acesta, să se propună Parchetului de pe lângă Judecatoria Fetești, luarea de măsuri legale”, a conchis IPJ Ialomița.

Ministrul Transporturilor a solicitat controale după accidentul feroviar de la Fetești.

Circulația trenurilor pe relația București – Constanța și retur a fost puternic afectată.

„Cu siguranța feroviară nu are nimeni dreptul să se joace. Tocmai am încheiat o ședință de urgentă cu autoritățile din sistemul de siguranță feroviară. Concluziile sunt următoarele: operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, de la Fetești, nu va mai putea efectua operațiuni de transport feroviar ca urmare a restricționării certificatului de siguranță. Autoritatea pentru Siguranță Feroviară va declanșa controale la operatorii de transport feroviar de marfă și de călători, în care va verifica respectarea normelor de siguranță. La nivelul ministerului va fi elaborat un nou act normativ, care va înăspri sancțiunile pentru încălcarea normelor de siguranță atât pentru operatori, cât și pentru personalul acestora. Vineri, am convocat la minister reprezentanții tuturor operatorilor de transport feroviar de marfă și călători licențiați”, a scris Cătăin Drulă pe Facebook.

„Aceste incidente – soldate din fericire fără victime omenești – provoacă un disconfort uriaș pasagerilor și pagube însemnate la infrastructură. În urma accidentului de noaptea trecută, de la Fetești, vor fi înregistrate întârzieri pe ruta București – Constanța până la efectuarea reparațiilor. Circulația nu va fi însă blocată. Operațiunea este de amploare: 16 vagoane și o locomotivă răsturnate sau deraiate, dar toate echipele CFR SA sunt în teren deja pentru a scurta la maximum perioada de deranj asupra traficului. Pe alt front, bătălia pe care o duc este cea de finanțare a sistemului feroviar, care are nevoie de capitalizare masivă după ani de subfinanțare și pierderile cauzate de pandemie. Pe partea de investiții din fonduri europene stăm excelent la minister: 3,1 mld lei la zi (cu +22% mai mult ca anul trecut la 31 iulie și aproape dublu față de aceeași perioadă din 2019). Așa cum arată prognoza, ne vom atinge până la sfârșitul anului ținta propusă de 8 mld lei. Dar capitalizarea sistemului feroviar se face cu fonduri de la bugetul de stat. Și aici cu pierderile acumulate din anii trecuți + efectul pandemiei, e nevoie de alocarea de sume suplimentare semnificative, așa cum am justificat în cererea de rectificare a bugetului către Ministerul Finanțelor. La rectificarea bugetară, feroviarul trebuie să fie prioritatea absolută”, a adăugat șeful Transporturilor.

Directorul CFR Infrastructură, Ioan Pintea, anunță – la Europa FM – că autoritățile au început o anchetă după ciocnirea a două treburi de marfă, miercuri seara, în triajul stației de la Fetești.

Pe tronsonul Țăndărei – Fetești se circulă greu, iar locomotivele electrice au fost înlocuite cu unele diesel.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

În schimb, liderul Federatiei Mecanicilor de Locomotivă ne-a spus că accidentul s-a produs pentru că mecanicul trenului care a intrat în garnitura ce staționa la Fetești s-a urcat în locomotivă beat.

Un scenariu enunțat și de ministrul Transporturilor.

La fel de grav, sistemele de siguranță nu au funcționat sau nu au fost activate, mai susține liderul sindical de la CFR. Este el mai grav accident din ultimii 40 de ani, spune Iulian Măntescu.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Președintele Federatiei Mecanicilor de Locomotivă atrage atenția că pe această magistrală s-a înregistrat al treilea accident în câteva zile.

Iulian Măntescu îi cere demisia ministrului Transporturilor.

Europa FM a încercat să obțină o declarație și de la Cătălin Drulă, însă acesta nu a fost disponibil.

Accidentul a făcut ca sute de călători să rămână în câmp, ore întregi.

Un tren în care se aflau copii ce se întorceau de la mare a stat 9 ore în tren, înainte să ajungă în București pentru că după întârzierea cauzată de accident, au urmat și alte probleme, cauzate și de vremea rea.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Presedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotivă spune că accidentele au arătat încă o data că CFR este la pământ: Noaptea trecută nimeni din partea autorităților nu a comunicat la timp și coherent, adaugă liderul sindical.

Pe de altă parte, Iulian Măntescu atrage atenția că accidentul de la Fetești afctează în această perioadă grav transportul de cereale, inclusive la export.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Întrebat la Antena 3 de ce o locomotivă nu a ajuns timp de 8 ore la trenul în care se aflau copii care se întorceau din tabără, directorul CFR Călători a declarat: ”De ce mă întrebaţi pe mine? Noi am pus la dispoziţia CFR-ului această locomotivă. Dacă a fost un pom căzut pe linie, locomotiva nu poate, din păcate, sări peste linie (…) Încercaţi, totuşi, să vorbiţi cu responsabilii, cei care se ocupă de circulaţie”. “Cred că e impropriu să spuneţi că au stat abandonaţi (…), încercaţi să găsiţi transbordare pentru o mie de călători la 1 noaptea”, a adăugat Ovidiu Vizante.

“Dacă directorul CFR ar fi lucrat la Guvern, acum era acasă”, a scris premierul Florin Cîţu, joi pe Facebook.

“Dacă am trăi într-o Românie normală şi educată, şi tu, Florin Cîţu, şi Drulă şi şeful CFR eraţi astăzi acasă”, a transmis PSD ca răspuns la postarea premierului.