Confidenţialitate

Joi este Ziua Internaţională de Conştientizare a Dislexiei

Ziua de joi, 6 octombrie 2016, este marcată în toată lumea ca Ziua Internaţională de Conştientizare a Dislexiei. Printre organizaţiile care încearcă să atraga atenţia asupra afecţiuni este şi Edulier, care are un centru deschis în Buucreşti în care oferă consiliere gratuită pentru cei afectaţi de dislexie.

În 1968, dislexia a fost definită ca “o tulburare la copii, care, în ciuda experienței în sala de clasă convențională, nu reușesc să atingă competențele lingvistice de citire, scriere, ortografie proporționale cu abilităţile lor intelectuale.” US National Institutes of Health defineşte dislexia ca o dizabilitate de învățare care poate afecta capacitatea unei persoane de a citi, a scrie, și, uneori, vorbi.

Un copil dislexic este o provocare pentru toţi cei din jurul lui: părinte, pedagog, logoped.

Nu există doi copii dislexici cu simptome identice, deoarece tulburările capacităţilor parţiale apar în combinaţii variate şi grade de dezvoltare diferite. Aceste tulburări pot apărea şi sunt vizibile la nivelul dezvoltării slabe a motricităţii, echilibrului şi orientării în spaţiu, la nivelul schemei corporale, la nivelul percepţiei vizuale, auditive şi tactile, la nivelul memoriei precum şi din pricina deficienţei în prelucrarea secvenţială a informaţiei.

Tulburarea de învăţare poate apărea la orice nivel de inteligenţă, chiar şi la un nivel de inteligenţă superioară.

În prezent, nu se ştie câţi copii dislexici există în România, dar la nivel mondial 7-10% dintre copii au tulburări de învăţare, iar 3-5% reprezintă cazuri grave.

Asociaţia Română pentru Copii Dislexici (ARCD) şi OMV au pornit de câţiva ani o campanie de informare cu privire la dislexie, pentru a susţine accesul egal la educaţie pentru persoanele cu această tulburare de învăţare. Toate informaţiile sunt disponibile pe siteul http://dislexic.ro.