Confidenţialitate

IAȘI: Centrul orașului este blocat de un protest al taximetriștilor

Traficul este blocat, luni, în centrul Iașului, după ce aproximativ 200 de taximetriști au ieșit la un nou la protest, invocând nerespectarea obligaţiilor pentru transportul de persoane de către fac taximetrie prin aplicaţiile de ridesharing.

Taximetriștii ieșeni au blocat traficul rutier din fața Prefecturii Iași. Mașinile nu au acces pe străzile Palat şi Anastasie Panu, până în faţa Halei Centrale, dar și strada Costache Negri pe segmentul Hală – Moldova Center, accesul mașinilor fiind restricţionat și în parcarea din faţa Palatului Culturii din Iași.

Protestatarii sunt nemulțumiți de intrarea pe piața serviciilor de taximetrie din Iași a companiilor de car-sharing.

„Noi plătim taxe, impozite, periodic facem ITP-ul și controalele medicale. Asa ar trebui să facă și cei de la Uber. Este necesară o lege pentru astfel de platforme”, au spus șoferii adunați în fața Prefecturii Iași.

În intervalul orar 10.00 și 13.00, comenzile la dispeceratele de taxi din Iași sunt sistate.

În 13 februarie, 1.000 de taximetrişti au ieşit în stradă la Iaşi, cerând ca şoferii care fac taximetrie prin aplicaţiile de ridesharing să achite taxe şi în general să aibă aceleaşi obligaţii ca şi ei. Taximetriştii au spus atunci că toate firmele care prestează servicii prin intermediul aplicaţiilor de ridesharing ar trebui să intre în legalitate şi să fie înregistrate la Primărie şi la Finanţe pentru a achita taxe şi impozite la fel ca toţi ceilalţi jucători de pe piaţă.

„Nu plătesc taxe, nu mă interesează. Noi nu fugim de concurenţă. Dar să plătească la 6 luni ITP-ul, să plătească la un an omologarea taxei, să plătească fişa medicală, să plătească atestatul, să achite ca şi noi taxe şi impozite. Pentru asta muncim. Să trăim în ţara noastră, să locuim în acest oraş în care să ne permită să câştigăm o pâine cinstită”, declara Mircea Manolache, reprezentantul Operatorilor şi Transportatorilor autorizaţi din Iaşi. Totodată, protestatarii spuneau că şoferii de taxi au mai multe obligaţii decât şoferii obişnuiţi care lucrează utilizând platformele de ridesharing, printre care se numără verificarea ITP o dată la 6 luni şi evaluarea medicală şi psihologică o dată pe an.