Confidenţialitate


Guvern: Mașinile cu defecțiuni minore vor primi ITP, iar la defecţiuni majore vor face o nouă inspecţie în maxim 30 de zile


Guvern: Mașinile cu defecțiuni minore vor primi  ITP, iar la defecţiuni majore vor face o nouă inspecţie în maxim 30 de zile

Executivul a aprobat, joi în şedinţă, un proiect de lege care modifică şi completează cadrul general de funcţionare a sistemului de Inspecţie Tehnică Periodică (ITP), astfel că autovehiculele vor primi certificat ITP dacă au defecţiuni minore, iar dacă sunt constatate defecţiuni majore sau periculoase vor face o nouă inspecţie în maxim 30 de zile de la constatare.

”Au fost adoptate o serie de modificări şi completări ale cadrului general de organizare şi funcţionare ale sistemului de Inspecţie Tehnică Periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România. Este vorba despre o adaptare a acestor regulamente la o serie de directive europene. O noutate care este introdusă se referă la clasificarea defecţiunilor constatate cu prilejul Inspecţiei Tehnice Periodice, defecţiuni care vor fi încadrate în funcţie de grade de risc asupra siguranţei rutiere, dar şi de impactul asupra mediului”, a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Alina Petrescu.

Potrivit proiectului de lege, sunt trei grade a defecţiunilor constatate cu prilejul Inspecţiei Tehnice Periodice a vehiculului, în funcţie de nivelul de risc asupra siguranţei rutiere şi de impactul asupra mediului – deficienţe minore, deficienţe majore şi deficienţe periculoase.

”Deficienţele periculoase constituie un risc direct şi imediat la adresa siguranţei rutiere sau care au un impact direct asupra mediului. Autovehiculul care trece prin Inspecţia Tehnică va primi la final un certificat ITP conţinând elementele standard aferente codurilor armonizate în cadrul UE, iar dacă vehiculul nu trece această inspecţie, dacă se constată deficienţe majore sau periculoase, va fi necesară o nouă inspecţie în cel mult 30 de zile de la inspecţia iniţială”, a explicat Alina Petrescu.

Ea a mai spus că cerinţele specifice pentru funcţionarea sistemului ITP, precum şi metodologia de efectuare a inspecţiei tehnice periodice se stabilesc prin ordin al ministrului Transporturilor.

”De asemenea, Regia Autonomă Registrul Auto Român este desemnată ca autoritate competentă şi responsabilă de administrare al sistemului naţional de inspecţii tehnice periodice şi ca organism de supraveghere a spaţiilor de inspecţie tehnică”, a mai spus purtătorul de cuvânt al Guvernului.


Ultimele stiri
Turist de 56 de ani, salvat în Munții Făgăraș, în urma unei intervenții dificile, la peste 2.000 de…

Prima seară de proteste în Arad față de neregulile din justiție

Protest și în Constanța pentru o justiție fără corupție| Manifestanții au cerut demisia șefei Înaltei Curți, Lia Savonea

Laureatul premiului Nobel pentru Pace, Ales Bialiațki, eliberat de Belarus în cadrul unei înțelegeri cu SUA

Ministerul Sănătăţii: 7 din 8 probe de apă analizate de la Spitalul “Sf. Maria” din Iaşi, neconforme |…

Proteste pentru schimbări în justiție au loc vineri seară în București și în alte orașe din țară: „Susținem…

Ce dosare importante au avut unii dintre magistrații care au stat în spatele președintei Curții de Apel București…

Solidaritate între magistrați, după denunțarea problemelor din justiție. Patru judecători din Arad au semnat scrisoarea magistraților: „Există acele…

Vrancea: Două femei au ajuns la spital cu suspiciune de botulism. Medicii veterinari au prelevat probe din mâncarea…

Două tipuri de lapte praf pentru bebeluși au fost retrase din magazine, după găsirea unei bacterii care provoacă…