Finanțele demarează o acțiune de informare și verificare privind publicitatea înșelătoare

Ministerul Finanțelor a început o campanie de informare și verificare privind publicitatea înșelătoare și publicitatea comparativă pe un eșantion de 447 de firme care comercializează produse alimentare, băuturi și tutun. Dacă se constată încălcări ale legislației în domeniu sunt aplicate sancțiuni.

Ministerul Finanțelor Publice derulează o campanie de informare și verificare privind publicitatea înșelătoare și publicitatea comparativă la un eșantion de 447 de firme, dintre care 17 mari contribuabili, care comercializează produse alimentare, băuturi și tutun (cod CAEN 4711), se arată într-un comunicat al Ministerului Finanțelor.

Programul are ca scop informarea comercianților privind prevederile legale în domeniul publicității înșelătoare și comparative și a consecințelor defavorabile ale acestora. De asemenea, sunt analizate mesajele campaniilor publicitare pe care aceste firme le derulează în mediul on-line, presa scrisă, panotaj stradal, broșuri, pliante etc. În cazul în care se constată încălcări ale legislației în domeniu pot fi aplicate sancțiuni.

Acțiunile de informare și verificare sunt realizate de reprezentanți ai structurilor de specialitate din cadrul tuturor Direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice din țară, iar în perioada următoare vor fi demarate informări și verificări similare în următoarele domenii: comerț cu amănuntul al produselor farmaceutice în magazine specializate, activități ale agențiilor de turism și comerț cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse nealimentare.





Ascultă online Europa FM / Descarcă gratuit aplicaţia Europa FM pentru Android sau aplicaţia Europa FM pentru iOS