Confidenţialitate

DNA: Fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, trimis în judecată pentru luare de mită

Marin Anton, la data faptelor secretar de stat şi vicepreşedinte al Consiliului Tehnico – Economic din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, a fost trimis în judecată de procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie pentru luare de mită, a anunţat luni DNA.

Potrivit unui comunicat al DNA, în anul 2009, se afla în derulare un contract modernizare a Aeroportului Internațional Henri Coandă, în cadrul căruia, în executarea actului adițional nr. 9/07.12.2007, începuse proiectarea unui nou terminal.

Compania internațională care avea de executat lucrările la noul terminal predase proiectul și întreaga documentație către beneficiar – Compania Națională Aeroporturi București (C.N.A.I.B.) la finalul anului 2008 și urma ca aceasta din urmă să se ocupe de obținerea avizelor și aprobărilor necesare demarării lucrărilor.

Cu toate că C.N.A.I.B. a înaintat solicitarea de aprobare a noilor indicatori tehnico-economici încă de la începutul lunii februarie 2009, până în luna iunie 2009, la nivelul Ministerului transporturilor și infrastructurii nu se luase încă vreo decizie, iar din cauza lipsei de finanțare, lucrările pe șantierul Otopeni stagnau.

În aceste împrejurări, în perioada iunie – noiembrie 2009, inculpatul Anton Marin, în calitatea de secretar de stat şi vicepreşedinte al Consiliului Tehnico – Economic din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, a acceptat promisiunea și ulterior, a primit, de la reprezentantul filialei din România a companiei internaționale care avea în executare contractul de modernizare la aeroportul Otopeni (martor în cauză), suma totală de 22.760.654 lei (aproximativ 5,3 milioane euro la cursul de schimb din acea perioadă), ce reprezenta un comision de 3,5% din valoarea cu care urma să se suplimenteze contractul de execuție a lucrărilor.

Banii respectivi au fost primiți de inculpat pentru a aviza, în perioada 15 iunie – 17 iulie 2009, documentația privind obiectivul de investiții “Dezvoltare și Modernizare Aeroport Internațional București – Otopeni (…)”, nota de fundamentare și proiectul de hotărâre de guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici reactualizați ai obiectivului de investiții menționat mai sus, precum și aprobarea continuării lucrărilor și a finanțării obiectivului respectiv.

Banii au fost primiți de inculpatul Anton Marin prin intermediul unei societăți comerciale unde acesta avea calitatea de asociat.

Suma de bani obținută în modalitatea de mai sus a fost folosită în interesul firmei unde inculpatul Anton Marin era asociat.

În cauză s-a dispus instituirea măsurii asigurătorii a sechestrului asupra mai multor imobile ce aparțin inculpatului Anton Marin.

Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului București, cu propunere de a se menține măsurile asigurătorii dispuse în cauză.

Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale și trimiterea rechizitoriului la instanță spre judecare, situație care nu poate să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.