DEZBATERE ELECTORALĂ. Vlad Gheorghe, candidat la Primăria Capitalei: „Trebuie continuate magistralele de metrou”/ „Le scoatem la suprafață”/ „De unde luăm banii? Desființăm sectoarele” | VIDEO
Sursa foto: Europa FM
Candidatul independent Vlad Gheorghe a fost invitat la ediția de miercuri a emisiunii „Piața Victoriei”, moderată de Mădălinei Dobrovolschi. La emisiune a participat și jurnalistul Marco Badea.
Vlad Gheorghe: „Oamenii din Ilfov trebuie să aibă această variantă de a veni cu un transport public”
Mădălinei Dobrovolschi: Ne interesează soluțiile dumneavoastră, domnule Vlad Gheorghe. Cum rezolvăm problema traficului?
Vlad Gheorghe: „Până acum nimeni nu s-a aplecat asupra problemei, ca să zic așa, într-un mod sistemic. Pentru că până acum s-au găsit numai plasturi depuși așa pe trafic și n-au funcționat și nu țin. Începusem cu această statistică la care se referea și domnul Badea: sunt pur și simplu prea multe mașini și București oricum ne-a rămas mic. Apropo de construcțiile făcute haotic, făcute prea mult față de infrastructură. Trebuie să oprim mașinile din Ilfov să mai vină în București. Asta nu se face cu taxe impuse, cu bariere, cu lucruri de genul acesta. Se face dându-le oamenilor din Ilfov, care, repet, și pe exemplul dumneavoastră, în partea de nord, da, aceleași probleme, și în partea de sud, aproape în toate punctele cardinale. Oamenii din Ilfov trebuie să aibă această variantă de a veni cu un transport public. Eu spun că trebuie făcut neapărat pe șină, adică trebuie construite, trebuie continuate magistralele de metrou în direcțiile unde avem magistralele de metrou, trebuie scoase la suprafață, ca să le facem repede și la niște costuri rezonabile. Și trebuie făcut pe o singură idee: de la kilometrul 0 până la autostrada A0.”
Vlad Gheorghe: „Nu avem nevoie de șapte instituții pentru absolut orice subiect în București, ne ajunge una”
Marco Badea: Iertați-mă că v-am întrebat, domnule Gheorghe, dar cum, de ce bani facem aceste magistrale? Pentru că noi ne chinuim acum să facem magistrala până la aeroportul Otopeni. Și cât vom mai aștepta? . Dar, pe lângă acest aspect, ideea de a prelungi magistralele autostrada A0, pentru cei care ne ascultă și poate nu au o imagine clară în acest moment, să închidă puțin ochii și să-și imagineze că este după centura capitalei. E un plan promițător, sună frumos în teorie, dar noi în acest moment, vă reamintesc, avem deficit bugetar, avem o cruntă lipsă de absorbție a fondurilor europene de coeziune. Cum facem lucrurile acestea cu un guvern instabil? În acest moment nu văd o soluție.
Vlad Gheorghe: „Pentru că nu există o soluție în structura actuală. Deci exact asta trebuie să facem. Și ați spus, noi am reușit, cu ghilimelele de rigoare, să facem în 35 de ani câteva stații de metrou în subteran. Categoric, domnule Badea, nu trebuie să continuăm așa. De aceea am spus că le scoatem la suprafață, pentru că ar trebui să le facem de cel puțin 10 ori mai rapid. De unde luăm banii? Desființăm sectoarele, avem o economie de câteva miliarde de lei pe an. Haideți să vă zic de unde. Avem un buget de cam 13 miliarde de lei pe an la sectoare. Din asta, cel puțin jumătate sunt cheltuieli de funcționare, de unde putem să avem niște miliarde instant, pentru care o organizăm. Pentru că nu avem nevoie de șapte instituții pentru absolut orice subiect în București, ne ajunge una. Noi suntem un singur bucureștean într-un singur București. Nu ne trebuie șapte. Deci, să zicem, șase miliarde, instant putem să economisim, în estimarea mea, cel puțin 50%. Deci avem trei miliarde de lei pe an, doar din chestia asta. După care ne uităm la restul, până la 13 miliarde. Ei îl spun că le folosesc pentru investiții. Știți care sunt investițiile la sectoare? Panseluțe, borduri și pavele.”
Vlad Gheorghe: „Trebuie să fie o singură companie de transport care să aibă și aeroporturile București,”
Marco Badea: Și vreți să spuneți că ați vrea, în eventualitatea în care ați ieși primar general, să cuplați aeroportul București la primărie?
Vlad Gheorghe: „Trebuie să fie o singură companie de transport care să aibă și aeroporturile București, care produc acești bani, și profitul din aeroporturile București, care, după cum le spune numele, sunt în București și deservesc Bucureștiul, trebuie să vină în subvenția pentru transport public în București, ca să putem să investim în material rulant. Că noi construim șina… Ok, luăm miliardele de la sectoare, construim șina, dar ne trebuie și material rulant, și ne trebuie și autobuze.”
Vlad Gheorghe: „Primul lucru, pe care eu vreau să-l fac, și ne întoarcem la soluția legislativă, facem un referendum”
Mădălinei Dobrovolschi: Dar întrebarea este, Marco a pus foarte bine problema, cum faceți din punct de vedere legal și tehnic ca să faceți toate aceste modificări consistente, adică renunțarea la sectoare, renunțarea la structura unui județ, Ilfovul, renunțarea la județ cu totul. Asta presupune o mișcare politică susținută în Parlament. Să le explicăm ascultătorilor faptul că aceste lucruri țin de modificări legislative și de majorități politice. Poate un primar independent să își asume un proiect care nu ține de mandatul său de primar?
Vlad Gheorghe: „Ține de mandatul său și poate doar un primar independent să facă chestia asta. Un primar de partid nu va face niciodată chestia asta. Știți de ce? Pentru că trebuie să servească și interesele de partid. Pentru că atât județul Ilfov, și aici nu mă puteți contrazice deloc, domnule Badea, cât și sectoarele, servesc puternic interesele de partid. Pentru că toți banii ăștia care se pierd, se pierd nu numai prin ineficiență, se pierd foarte mult prin corupție. Și un primar independent ce face? Primul lucru, pe care eu vreau să-l fac, și ne întoarcem la soluția legislativă, facem un referendum. Referendum care este obligatoriu.”






