Confidenţialitate


Cum arată formularul online pentru sesizările la Protecția Consumatorilor


Cum arată formularul online pentru sesizările la Protecția Consumatorilor

La Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor reclamațiile online se depun doar după program. 

Astfel, am verificat ce se întâmplă în timpul ”programului online” cu formularul prin care puteți înregistra o sesizare la autoritatea de stat ”în situaţia în care nu aţi ajuns la o înţelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unităţii”.

Este bine de știut că ”reclamaţia sau sesizarea se face în nume personal. Reclamaţiile şi sesizările adresate ANPC pot fi depuse doar de către consumatori persoane fizice. Divergenţele între operatorii economici nu intră în sfera de competenţă a Autorităţii Naţionala pentru Protecţia Consumatorilor”.

Primul pas pentru a trimite sesizarea online este să confirmați că ați încercat întâi sesizarea reclamației direct cu operatorul economic.

”Înainte  de a depune o reclamaţie vă rugăm să vă adresaţi în scris operatorului economic și să asteptati un răspuns din partea acestuia la adresa transmisă. Dacă nu primiţi răspuns într-un termen de timp rezonabil sau consideraţi că raspunsul vă încalcă drepturile conferite de lege, puteţi depune o reclamaţie însoţită de adresa dumneavoastră, răspunsul operatorului economic și celelalte documente probatorii necesare instrumentării reclamaţiei”.

După ce confirmați că v-ați adresat operatorului economic, sunteți anunțat că ”în cazul petiţiilor care vizează produse și servicii financiare (bănci/IFN-uri), în conformitate cu dispozitiile OG nr. 38/2015, trebuie să vă adresaţi mai întâi Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor din Sistemul Bancar”. Dacă nu este cazul, puteți merge mai departe către formularul în care vi se cere detalierea problemelor și atașarea de documente suplimentare.

Formular online disponibil doar în timpul programului ANPC

Luni, în Deșteptarea am arătat că la ANPC funcționează după un ”program online” inclusiv formularul de sesizări.

După difuzarea informației la Europa FM și viralizarea imaginii cu programul, autoritatea pentru protecția consumatorilor a reacționat, modificând mesajul care apare ”la terminarea programului”, însă menținând posibilitatea de a face sesizările online doar atunci când funcționează și birourile ANPC.

În locul unui mesaj în care este comunicat ”programul de depunere a reclamațiilor online”, atunci cînd dați click pe DEPUNERE FORMULAR ONLINE acum este afișat ”programul de funcţionare al instituţiei”. Așadar, dacă aveți o sesizare pe care doriți să o transmiteți online ANPC ar trebui să luați în calcul următoarea informație:

”Vă informăm că programul de funcţionare al instituţiei noastre este:

Luni: 8:30 – 16:30
Marți: 8:30 – 16:30
Miercuri: 8:30 – 16:30
Joi: 8:30 – 18:30
Vineri: 8:30 – 16:30

Vă mulțumim pentru întelegere!”


Ultimele stiri
Cabinetul Bolojan se reuneşte marţi în şedinţă; ar urma să fie adoptată Ordonanţa ‘trenuleţ’ | AUDIO

Un bărbat responsabil de crearea unui post de radio care făcea propagandă legionară, plasat sub control judiciar pentru…

Cele două moțiuni simple împotriva ministrului de Interne și a ministrului Justiției au fost respinse în urma unor…

Cântăreţul britanic Chris Rea a încetat din viață la vârsta de 74 de ani. Printre cele mai cunoscute…

O propunere legislativă prin care să fie interzisă promovarea ideilor comuniste și a organizațiilor de acest fel, depusă…

Vremea se va răci de Sărbători. Ninsori așteptate în București și precipitații pe litoral | AUDIO

Constanța: Studenții cu dizabilități vor beneficia de anul viitor de condiții adaptate nevoilor lor: tastaturi Braille, dispozitive pentru…

Scumpiri de până la 35% la gaze naturale, de la 1 aprilie 2026. O schemă de ajutor pentru…

Președintele Nicușor Dan, după discuția cu magistrații: „Multe din lucrările care au fost sesizate, de dumneavoastră sau de…

Sistemele informatice ale companiei Apele Române, vizate de un atac cibernetic | AUDIO