Cum a pierdut Dan Șova 10 milioane de euro

Ministerul Transporturilor sesizează DIICOT după ce Raiffeisen Bank a refuzat executarea garanţiei GFR de 10 milioane euro, emisă pentru participarea la privatizarea CFR Marfă . In acelasi timp, institutia condusa de Dan Șova neaga informatiile aparute in presa privind restituirea garanţiei catre Gruia Stoica.

Actuala conducere a ministerului transporturilor sustine ca, în timpul mandatului Ramonei Mănescu, nu s-ar fi întreprins măsurile concrete de soluționare a cererii DIICOT. Pe 5 martie, cind a preluat ministerul , Dan Șova l-ar fi împuternicit pe secretarul de stat Nicușor Marian Buică să analizeze și să soluționeze cererea DIICOT. O saptamina mai tirziu, intr-o sedinta cu membrii comisiei de privatizare, Sova ar fi trasat ‘sarcini concrete’, sustine un comunicat de la transporturi. Pe 19 martie insa, secretarul de stat Buică a demisionat ‘fără a da vreo explicație’. In replica, fostul ministru al Transporturilor Ramona Manescu spune ca la predarea mandatului mai ramasese doar ca Ministerul Transporturilor să se adreseze băncii, insa Dan Şova nu s-a asigurat ca acest lucru se intimpla si a lăsat să treacă termenul până la care a expirat scrisoarea de garanţie, banii întorcindu-se automat la GFR. Ramona Manescu vrea acum ca DIICOT şi DNA să verifice cine se face responsabil de acest lucru. Potrivit Mediafax, pe mai multe bunuri mobile, imobile şi pe conturi ale lui Gruia Stoica a fost pus sechestru asigurator, pentru a recupera prejudiciul suferit de stat în urma încercării de privatizare a CFR Marfă.