Cum a ajuns ”Brad Pitt” să aducă Moldova în top 10 destinații turistice

Dacă în 2014 Lonely Planet, National Geographic și New york Post denumeau Republica Moldova „destinația cel mai putin vizitată”, la patru ani distanță, în 2018, Moldova a intrat în top 10 destinații turistice, fiind poziționată astfel de aceleași publicații.

Schimbarea a venit în urma unor campanii bine gândite, al căror cost este infim față de investițiile făcute, spre exemplu, de România în domeniul promovării turistice.

În spatele modelării percepțiilor asupra Republicii Moldova se află Asociația Națională pentru Turism Receptor și Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suedei, care au schimbat total imaginea Moldovei pe plan turistic.

Au construit un logo nou, ”Copacul vieții”, o reinterpretare a motivelor tradiționale, au investit în materiale de promovare și, la finalul anului trecut, au lansat un spot video cu un personaj care se asemăna cu Brad Pitt, ceea ce l-a transformat în viral și un subiect trending în rețelele de socializare.

Brad Pitt este, de fapt, Roland Huisman, un graphic designer din Olanda care a fost de câteva ori în Moldova cu un prieten și, întâmplător, la o bere cu niste cunoscuți, a primit propunerea să fie protagonistul spotului de promovare a Republicii Moldova.

Directorul adjunct al Asociației Naționale pentru Turism Receptor, Natalia Țurcanu, și Roland Huisman au povestit la Europa FM, în emisiunea O dimineață de milioane, cum a pornit procesul de construcție a brandului de țară pentru Republica Moldova:

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.