Confidenţialitate

Creşteri de preţuri în lanţ, după intrarea în insolvență a companiei Getica 95

Creşteri de preţuri în lanţ, după intrarea in insolvență a companiei Getica 95, poate cel mai mare furnizor de energie electrică.

Unii dintre clienţi s-au văzut nevoiţi să apeleze la alţi furnizori, la un preţ dublu.

La rândul său, compania Getica95 dă vina pe Ordonanţa Guvernului care a interzis deconectarea sau debranșarea rău platnicilor de la alimentarea cu energie electrică și gaze naturale pe perioada stării de alertă.

Firma care furnizează apa potabilă în mai multe localităţi din judeţul Giurgiu a fost unul dintre clienţii Getica 95.

După ce aceasta a anunţat, ca urmare a insolvenţei, dublarea preţului la energie electrică, se vede nevoită să crească preţul apei.

Orice fluctuație a prețului de energie electrică este sensibil, evident, în tarif și în costurile pe care le avem“,  a explicat pentru Europa FM Violeta Năiţă, director adjunct Apa Service Giurgiu.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Pus în dificultate, până la încheierea unui nou contract, cu un nou furnizor, Apa Service Giurgiu a cumpărat energie electrică, timp de două săptămâni, de pe piaţa liberă, la un preţ aproape triplu. Aşa a făcut, la începutul săptămânii şi Portul Constanța ajuns în aceeaşi situaţie.
Viorel Tudose, proprietarul Getica 95, a explicat la Europa FM:

Nu din cauza noastră au crescut prețurile la energie, cauzele creșterii prețului la energie le putem găsi în creșterea certificatului de carbon, care a ajuns la o cotație uriașă, ceea ce a condus și la creșterea prețului energiei.”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Getica 95, o afacere de peste 1,5 miliarde de lei, este încă pe primul loc în topul furnizorilor de energie din piaţa concurenţială. Cum a ajuns în insolvenţă , explică Viorel Tudose:

Am resimțit cel mai mult efectele Ordonanței 72, privitoare la neîncasarea facturilor de la clienții finali, condiționată de faptul că neîncasarea facturilor nu putea conduce la deconectarea respectivilor clienți. Neputând să-i ameninți cu deconectarea, marea majoritate a clienților nu au mai plătit.”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Printre cei mai mari clienţi ai Getica 95 sunt Ministerul Afacerilor Interne, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Municipiul Bucureşti, Ministerul Apărării sau Poşta Română.

 

Foto/ Pixabay