Confidenţialitate

Costin Corboianu, omul care sfințește România | VIDEO

Costin Corboianu este ghid național de turism și omul care sădește dragoste de România în fiecare persoană pe care o întâlnește.

Costin este un om îndrăgostit de România, neobosit în a arăta celor din jurul lui părțile frumoase și locurile mai puțin cunoscute din țara noastră. Orice turist care călătorește alături de el se întoarce acasă mândru că s-a născut pe aceste pământuri.

O face din pasiune și din respect pentru România, întotdeauna dornic să facă din țara noastră una mai frumoasă. Transmite fără să vrea pasiunea pentru calătorii și le arată oamenilor că România merită respectată, vizitată și apreciată.

“Eu asimilez România cu o familie. E important să-ți iubești și să-ți cunoști familia”, spune Costin despre România.

Mai mult decât atât, este omul care salvează vieți și schimbă perspective prin călătoriile pe care le organizează în țara noastră. Se spune că o călătorie face cât o serie întreagă de sesiuni de terapie, iar toți cei care îl cunosc pe Costin recunosc faptul că acest om le-a schimbat viața și felul în care văd acum România.

Unii au scăpat de singurătate, alții au mai multă încredere în propriile forțe, alții au descoperit noi pasiuni sau au legat prietenii solide.

De fapt, Costin Corboianu a construit, de-a lungul anilor, o comunitate de oameni care împărtășesc aceleași valori, care își depășesc constant limitele și care transmit, la rândul lor, dragostea pentru România mai departe către următoarele generații.

Costin îi inspiră pe cei din jur cu dragostea sinceră pentru oameni și influențează viața multora cu pasiunea molipsitoare pentru România.

Mărturiile oamenilor care au cunoscut România datorită lui Costin Corboianu

George Ciutacu, șofer de autocar

Este omul care iubește România cu toată ființa lui și asta m-a învătat și pe mine. Am iubit întotdeauna țara în care m-am născut, dar datorită lui Costin am văzut ce țara frumoasă avem. Sunt locuri pe lângă care treceam și atât. Nu știam poveștile frumoase și legendele pe care Costin le povestea turiștilor.

Datorită jobului meu, 80% din timp suntem împreună. Eu conducator auto, Costin ghid. De când îl cunosc pe Costin, am devenit un iubitor al drumețiilor montane, am la activ până acum două vârfuri peste 2500 de metri – Vârful Lespezi de 2522 metri și Vârful Moldoveanu de 2544 metri, dar și multe alte drumeții. Costin Coroboianu este omul care unește oameni, este omul care ne învață să ne iubim țara. În excursiile lui se pleacă turiști și ne întoarcem prieteni!

Ruxandra Niță, 42 ani

Mi-a schimbat, efectiv, viața deoarece alături de el, la 40 de ani, am descoperit ca muntele creează dependență și că te vindecă de multe. În drumețiile cu Costin l-am luat deseori și pe băiațelul meu, în vârstă de 7 ani, care acum iubește muntele. De fiecare dată, atmosfera este excelentă, zâmbetele și voia bună sunt nelipsite.

Costin m-a ajutat să-mi consolidez încrederea în mine și să realizez că atunci când cred că nu mai pot continua traseul, tot mai pot un pic. Așa am ajuns pe cel mai înalt vârf, pe acoperișul României, vârful Moldoveanu!

Cuvintele nu pot descrie cât de recunoscătoare sunt pentru că face parte din viața mea. Alături de el am descoperit o Românie mai frumoasa și locuri de poveste.

Adriana Nanea, jurist

Îl cunosc pe Costin Corboianu din anul 2015, însă drumețiile alături de el le-am început prin martie 2021, iar de atunci a devenit ceva cât se poate de firesc să mă alătur unei mari și primitoare familii care s-a format în jurul său.

Într-adevăr, Costin a reușit să adune și să păstreze alături de el o mulțime de oameni pe care îmi iau îngăduința să îi numesc români adevărați, și spun asta fiindcă pe toți îi caracterizează în primul și-n primul rând o profundă dragoste și apartenență față de țara noastră, față de tradițiile și credința noastră creștin-ortodoxă.

De câte ori n-am plâns cu toții de emoție ascultând tulnicul, taragotul, rapsozii rămași în câte un colț de rai românesc, pe care Costin știe cu atâta iscusință să îi caute și să îi prezinte ca pe adevărate valori naționale, iar noi am primit măiestria lor cu sufletul răscolit de recunoștință.

Costin are un dar, un har mai bine zis, de a aduce zâmbetul pe chipul tuturor. De multe ori am venit abătută, îngândurată, obosită, și cu câteva vorbe el a alungat toți norii din jurul meu, mi-a redat încrederea și dorința de a mă bucura de viață.

Însă, ceea ce a pus cu adevărat amprenta asupra mea și a destinului meu a fost momentul în care am ajuns împreună cu Costin în Țara Călatei. În cele trei zile în care am vizitat această zonă de care nici măcar nu auzisem până atunci, am cunoscut niște oameni minunați cu care sunt prietenă și în ziua de azi, am cutreierat sate și locuri de o frumusețe uluitoare, desprinse parcă dintr-o carte de povești. Nicicând nu văzusem peisaje mai frumoase ca aici!

În acea perioadă eram pe picior de plecare, urma să mă căsătoresc și să mă stabilesc în Belgia, însă nu am mai putut pleca. Mi-am dat seama că îmi iubesc țara atât de tare, că este atât de minunată, unică și plină de magie, că este atât de prețioasă pentru mine încât nu pot să plec nicăieri în altă parte, nu mă lasă sufletul să trăiesc departe de ea. Și am rămas.

De atunci, Costin mi-a arătat că a meritat din plin să iau această decizie, am descoperit multe alte locuri de o frumusețe fascinantă, mulți oameni care m-au făcut să-mi crescă inima de bucurie că sunt româncă de-a lor, am rămas în sânul acestei mari familii de care pomeneam la început și mă simt un om fericit și împlinit. Aici e locul meu. Mulțumesc, Costin!

Emilia Sica, 53 de ani. Petre Sica, 58 de ani, administrator firmă

Călătorind cu Costin, viața mea și a soțului s-au schimbat în foarte bine, de fiecare dată când dorim să ne încărcăm bateriile plecăm în excursie, fie pe teme culturale, fie în drumeții. Din 2016, de când l-am cunoscut, mergem numai cu Costin.

“Venim turiști si plecăm prieteni” aceasta este deviza lui Costin. În cazul nostru, am venit turiști și acum suntem neamuri, deoarece este și nașul copiilor noștri. Copiii s-au cunoscut într-una din excursii și anul trecut s-au căsătorit.

Alături de ceilalți turiști și de Costin, mi-am depășit frica de a urca pe munte. Înainte, nu urcam doi pași și acum pot face față în drumeții destul de grele.

De la Costin am învățat că totul este posibil și că în viată este foarte important să faci ceea ce îți place. Apreciez curajul și felul de a motiva turiștii. Transmite respect, bucurie, veselie și energie pozitivă tuturor. Apreciez ca nu obosește niciodată, iar noi abia așteptăm să ne revedem în excursii cu prietenii.

Daniela Voicu, 47 de ani

De aproximativ 7 ani îl cunosc pe acest om minunat care vrea ca noi toți să ne cunoaștem țara cu tradițiile și obiceiurile ei.

Alături de el am făcut drumeții montane, pe care nu le credeam realizabile și excursii memorabile în care am cunoscut oameni cu care am legat prietenii. Îi mulțumesc că datorită lui am început să-mi cunosc țara și să leg prietenii cu turiști, ca și mine. Este un om cu suflet mare și rar, precum floarea de colț!

Mariana Tălpeanu, 67 ani, inginer

L-am întâlnit pe Costin odată cu intrarea în pensie. A fost o schimbare de destin, a dat sens nou vieții mele. Am descoperit în ieșirile făcute împreună cu Costin o multitudine de lucruri despre cultura, tradițiile și istoria țării noastre.

Până la întâlnirea cu Costin, mergeam în concediu, o dată pe an. De obicei, în stațiuni și uneori în circuite. Acum, datorită lui Costin, am cucerit cel mai înalt vârf din Munții Făgăraș, Vârful Moldoveanu.

Cristiana Enache, 50 de ani, expert contabil

Am răspuns cu DA în martie 2023 și în ultimele luni m-am redescoperit. Drumețiile au devenit o pasiune pentru mine, pentru prima dată în viața mea am urcat pe munte și asta mă face fericită. Am învățat, la propriu, să-mi iubesc țara, am cunoscut locuri pe care, până acum, le-am vizitat “ fără să le văd”.

Florentina Constatinescu, 55 ani

Trebuie să recunosc că mi-a schimbat viața, m-a ajutat să trec prin momente grele, peste probleme de sănătate și că m-a încurajat de fiecare dată, cu răbdare, să merg mai departe, dându-mi astfel încredere în mine.

Mi-am schimbat stilul de viață și am putut merge în locuri în care nu credeam vreodată că voi ajunge, atât pe crestele munților, cât și în locuri nepromovate în mass media în care nu se văd urmele lăsate de mâna omului. Sunt recunoascatoare că l-am cunoscut pe Costin și că pot descoperi, în continuare, alături de el România.

Alina Tudose, 54 de ani, economist

Alături de Costin, am cunoscut oameni frumoși, mi-am făcut prieteni, dar cel mai important este că am descoperit locuri din țara noastră, tradiții, obiceiuri pe care nici cărțile de istorie sau geografie nu le pomenesc. Costin, îți mulțumim pentru tot ce faci pentru noi!

Răzvan Teodoru, administrator firmă

Costin Corboianu, OMUL pe care-l cunoști ca turist și de care te desparți ca prieten!

Am cunoscut oameni minunați, locuri încântătoare şi, de fiecare dată, voie bună în exces. Spiritul lui Costin a dat mereu linia directoare a acestui parcurs. Un om cu o cultură remarcabilă, în special istorică, mi-a lărgit orizontul cunoașterii prin evidențierea încărcăturii istorice a tuturor traseelor parcurse. A strâns în jurul său oameni deosebiți, de la care ai ce învăța.

Muntele i-a fost călăuză bună. Acolo îl simți pe Costin Corboianu în plenitudinea sa. Știe să mobilizeze oamenii, să le aloce atenția cuvenită, să mențină coeziunea grupului și să aducă turiștii acasă cu împlinirea asigurată. Abordează spirite deosebite cu o echidistanță demnă de invidiat și cu un optimism debordant. Satisfacția oricărei ieșiri cu el este oarecum garantată.

Este un român adevărat! Promovează constant valorile naționale și îți inoculează etos românesc. Iubește românii și țara! Excursiile sale tematice sunt concentrate pe tradițiile românești.

Cristian Catană, 39 de ani, jurnalist

Pe Costin l-am cunoscut în urmă cu vreo 8 ani. În 2015 cărările noastre s-au intersectat în Vama, Bucovina. Am putea spune că ne-au unit poalele-n brâu și afinata. Timpul a trecut, cărările noastre au continuat în cât mai multe destinaţii pe care Costin le-a transformat în daruri pentru turiștii săi. Nu vorbim despre orice daruri, ci de locuri, oameni și povești – toate împachetate în povestiri cu tâlc; Iar Costin le spune din tot sufletul.

A reușit să fie o punte între turiști și atâtea locuri frumoase. De la malul mării, prin Cazane sau braţe de Dunăre, până pe creste… Costin ne dăruiește experienţe de vacanţă, veritabilă hrană pentru minte și suflet. La cât mai multe povești împreună, cu care, desigur, “ne jucăm cu ele!”