Confidenţialitate


Consumul de produse alimentare ultraprocesate ar putea creşte riscul de cancer


Consumul de produse alimentare ultraprocesate ar putea creşte riscul de cancer

Alimentaţia bogată în produse ultraprocesate ar putea creşte riscul de cancer cu 12%, conform echipei de la Universitatea Sorbona din Paris și  de la Universitatea din Sao Paulo.

Astfel, băuturile carbogazoase, produsele de panificaţie, dulciurile ambalate şi mezelurile pot creşte riscul de apariţie a tumorilor.

În medie, produsele procesate alcătuiesc până la 50% din alimentaţia unei persoane obişnuite din unele ţări dezvoltate şi pot contribui la creşterea riscului de cancer, au notat oamenii de ştiinţă din Brazilia şi Franţa.

De asemenea, cercetarea a indicat o creştere cu 11% a riscului de cancer de sân.

Concluziile studiului, publicate în British Medical Journal, s-au bazat pe un sondaj efectuat pe grup format din 104.980 de persoane adulte din Franţa, cu vârsta medie de 43 de ani, care au consumat 3.300 de produse alimentare.
u nu un diagnostic de cancer – informaţii ce au fost ulterior confirmate prin intermediul datelor medicale.
Alimentele au fost grupate în funcţie de nivelul de procesare, iar participanţii la sondaj au fost rugaţi să declare dacă primiseră sa

Cercetătorii au luat în considerare şi alţi factori de risc precum vârsta, sexul, nivelul de educaţie, consumul de tutun sau cazurile de cancer din familie.

Chiar şi un aport puţin semnificativ de produse ultraprocesate a fost asociat cu un risc sporit de cancer.

Nu a fost observată o asociere semnificativă între produsele mai puţin procesate – precum conservele de legume, brânza şi pâinea proaspătă – şi dezvoltarea tumorilor.

Astfel, consumul de alimente proaspete sau puţin procesate, cum ar fi fructele, legumele, orezul, pastele şi carnea a fost asociat cu un risc general mai mic de apariţie a cancerului.

Echipa de oameni de ştiinţă a subliniat că în această etapă, studiul are doar caracter observaţional şi nu poate fi trasă nicio concluzie definitivă cu privire la asocierea între consumul de alimente ultraprocesate şi riscul de cancer.

În general, produsele ultraprocesate au un conţinut ridicat de grăsimi totale, grăsimi saturate, zahăr şi sare şi o densitate redusă de fibre alimentare şi vitamine. De asemenea, în produsele alimentare procesate termic se regăsesc deseori contaminanţi, unii dintre aceştia având potenţial carcinogen, iar multe dintre ele conţin aditivi, legali însă controversaţi, precum nitritul de sodiu şi dioxidul de titan.


Ultimele stiri
Centrala nucleară de la Cernavodă ar putea fi oprită în cel mult două zile, din cauza nivelului scăzut…

Arad: Eclipsă parțială de Soare și ploaia de meteori Perseide, miercuri, la Șiria. Observații gratuite cu telescoape |…

Cinci plaje din România au primit certificarea „Blue Flag”. O a șasea se pregătește pentru anul viitor |…

Cutremur Columbia: Peste 160 de oameni și-au pierdut viața | AUDIO

SRI a instruit aproape 1.200 de profesori să identifice elevii care ar putea ajunge teroriști | AUDIO

Gorj. Peste 800 de oi ale unui fermier vor fi eutanasiate după ce au fost confirmate cu variolă…

CE Natație. David Popovici ajunge în semifinalele probei de 100 metri liber cu cel mai bun timp

Centrala de la Cernavodă ar putea fi oprită controlat după ce Dunărea a scăzut cu încă 3 centimetri

Căsuțe pentru pisicile comunitare din Arad. Primăria le va oferi gratuit asociațiilor de proprietari | AUDIO

Radu Miruță, vizită la unităţile de producţie ale Otokar şi Rheinmetall de la Mediaș: „Este un lucru sănătos…



Europa FM
Ascultă Europa FM în aplicație
Radio live, podcasturi, știri și alerte importante.
Instalează