Consiliul Concurentei a amendat 25 de companii, intre care si patru hipermarketuri

Ancheta instituției vizează perioada 2005-2009. Amenzile se ridică la aproximativ 35 de milioane de euro.

Sancţiunile au fost aplicate în cadrul investigaţiei având ca obiect întelegeri pentru fixarea preţurilor între retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image şi furnizorii acestora, în perioada 2005-2009. Printre furnizorii sancționați se numără companiile Albalact, Danone, Delaco, Napolact, Prodlacta, Star Foods, Tymbark sau Zarea.

Consiliul Concurenţei a constatat că preţurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piaţă prin raportul dintre cerere şi ofertă, ci furnizorul şi retailer-ul stabileau un preț fix sau minim. Această practică conduce la preţuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă preţul sub limita stabilită cu furnizorul.

În ceea ce priveşte promoțiile din magazine, contractele dintre unii retaileri şi furnizori conţineau o clauză care prevedea că, în aceeaşi perioadă, furnizorii nu puteau realiza promoţii simultane în diferite lanţuri de retail, acestea putând doar să alterneze. În acest fel, consumatorul final nu putea avea acces, în acelaşi timp, la promoţii şi implicit la cel mai mic preţ, în magazine concurente.