Consecintele consumului de sare

Consumând mai puțină sare se pot preveni milioane de decese la nivel mondial, spun studiile.

Avem multe metode la dispoziție pentru a ne menține starea de sănătate. Putem controla și chiar înlătura mulți factori de risc, dăunători organismului nostru.

Azi nu vorbim nici despre fumat, nici despre consumul de alcool – obiceiuri foarte nocive. Discutăm despre consumul de sare. Mulți dintre noi spun că nu pot trăi fără sare în bucate, unii afirmă că nu consumă deloc sare, dar mănâncă alimente care ascund cantități excesive de sare. Care sunt consecințele și cum trebuie să acționăm?

Sarea este cunoscută drept un factor de risc la persoanele care suferă de hipertensiune arterială. Stă, de asemenea, și la baza multor alte afecțiuni, in special la nou-nascuti, vârstnice sau la obezi și supraponderali. Sarea contribuie la creșterea presiunii în sistemul circulator prin modificarea structurii pereților vasculari și îgustarea arterelor. Favorizează formarea de cheaguri de sânge. Rinichii sunt și ei afectați de consumul excesiv de sare. Femeile aflate în perioada menopauzei ar trebui să diminue sarea din alimentație – riscul pentru osteoporoză este crescut, iar sarea intervine negativ în metabolismul calciului din oase.

Specialiștii americani recomandă persoanelor sănătoase, care nu suferă de nicio boală, între 1,5 și 2,3 g de sare pe zi. Nu doar sarea de masa pe care o adăugăm în mâncare este singura sursă. Există multe alimente cu continut ridicat de sare, numită clorura de sodiu cum ar fi: mancaruri semipreparate, supe instant, conserve, mezeluri, anumite bauturi și paine.