Confidenţialitate

Conflict de mentalităţi la birou

Cele mai cerute traininguri companiilor de resurse umane sunt astăzi cele de comunicare între angajați.

Și asta pentru că o nouă generație de angajați, oameni tineri cu alte obiceiuri de muncă au intrat sau sunt pe cale de a intra cu managerii sau colegii lor seniori, trecuți de 35 – 40 de ani.

Explicațiile sunt relativ simple, iar eu o să vă dau doar câteva exemple.

Un tânăr de 20-25 de ani folosește deja de pe la 10 ani telefoanele mobile, conferințele pe internet, mesajele, iar acest mod de comunicare face parte din felul său de a fi.

Un angajat sau un manager de 40 de ani preferă ședințele în care oamenii se privesc în ochi unii pe ceilalți, nu au sentimentul că își controlează subordonații dacă nu îi văd fizic ce fac și, deloc important, rămâne deseori peste program atunci când o urgență o cere.

Spre deosebire de un astfel de manager, mai tinerii angajați refuză de regulă să rămână peste program, urăsc ședințele, considerându-le pierdere de timp și nu înțeleg de ce acestea nu se pot desfășura într-o conferință pe o mesagerie de facebook de exemplu, în timpul în care șeful nu vorbește cu tine, ci cu altul.

Oare cine are dreptate? Care dintre aceste două concepte radical diferite despre organizarea muncii vi se pare mai eficient?

Vă invit să povestiți cum stau lucrurile în firma dumneavoastră, de ce e bun unul sau celălalt dintre modurile de lucru? Stați mult peste program? Dar e mai bine să lucrezi de acasă, decât să stai peste program?

Studiile arată că într-o viață, fiecare persoană activă petrece aproximativ 10.400 de zile la serviciu. Adică 28 de ani! Un serviciu care te face nefericit înseamnă de fapt o viață nefericită, plină de nervi și stres.

https://soundcloud.com/europafmromania/romania-in-direct-conflict-de-mentalitati-la-birou-18-februarie-2016