Confidenţialitate

Compania RoStar a folosit fotografii cu Hitler pentru a ilustra un concurs de cultură generală

Compania RoStar, care produce biscuiți, stârnește o controversă – după ce a folosit pe internet două fotografii cu Adolf Hitler pentru a ilustra un concurs de cultură generală menit să promoveze brandul firmei.

Compania de PR care se ocupă de imaginea Ro Star susține că nu este vorba despre o reclamă și că, de fapt, firma publică astfel de materiale pentru a-i ajuta pe cei care îi urmăresc pagina de Facebook să-și dezvolte cultura generală.

Mesajele de pe Facebook îl înfățișează pe Hitler, plus zvastica, în fotografii în care apare și câte un pachet de biscuiți produși de RoStar. Consumatorilor li se adresează două întrebări:  “În ce ţară s-a născut Adolf Hitler?” și  “De ce a construit Hitler o clădire lungă de 4,5 km?”

Este vorba despre o rubrica de cultură generală. De 8 luni Ro Star publică informații pentru ca cei care le urmăresc pagina să își dezvolte cunoștințele în mai multe domenii, printre care și istorie. Asta susține compania de PR More than Pub.

Managerul general Mihaela Petrovan:

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

“Colosseum-ul, uzina de automobile de la Pitești, cine sunt vecinii Republicii Moldova… au fost întrebări la care lumea răspunde. Poate era mai simplu pentru toată lumea să nu asocieze subiectul Adolf Hitler cu produsele RoStar. Noi nu vrem să promovăm Adolf Hitler. Nu ăsta e subiectul. Noi am vrut să promovăm, între ghilimele, un subiect istoric, sub umbrela culturii generale”.

Cei care s-au ocupat de aceste imagini nu au considerat că ar fi vorba despre un subiect sensibil.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

“Colegii mei de la Social Media sunt tineri, nu văd istoria așa cum o văd alții, mai în vârstă. Cei de 40, 50, 60 de ani simțim altfel. Suntem mai aproape, cronologic vorbind, de cel de-al Doilea Război Mondial și știm prin ce orori a trecut mapamondul. Colegii mei nu au considerat că este un subiect atât de grav ”

Explicația managerului este susținută și de reacția primită la unele observații ale celor care au comentat postările și care făceau trimitere la articolele în care presa semnala derapajul:

Din cauza valului de reacții negative, Facebook a șters cele două fotografii.

Legislația din România interzice utilizarea simbolurilor nazismului, inclusiv svastica. Centrul pentru Monitorizarea şi Combaterea Antisemitismului în România a declarat pentru Adevărul că  va sesiza organele competente asupra acestui caz.