Confidenţialitate

Compania Dan Air nu se retrage de pe Aeroportul Brașov-Ghimbav | AUDIO

Compania Dan Air nu se retrage de pe Aeroportul Brașov-Ghimbav. Într-un comunicat, oficialii companiei spun că își vor continua programul de zbor adaptat condițiilor oferite în prezent de către Aeroportul din Brașov, asta după ce au primit asigurări că problema aparaturii pentru îndepărtarea păsărilor din zona aeroportului a fost rezolvată. Compania așteaptă încă un răspuns cu privire la serviciile de întreţinere.

Matt Ian David, directorul Dan Air: „Pe lângă un val de documente și informații și un val de promisiuni că totul se rezolvă, totul se rezolvă”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Condițiile pe care le analizează colegii mei sunt legate de: echipamentele necesare care să asigure alungarea păsărilor – din câte înțeleg, s-au implementat de aseară, însă nu știm dacă metodele funcționează. Organizația de întreținere să poată să intervină atunci când apare un defect la aeronavă […]. Avem organizații românești, care au dorit să meargă pe Aeroportul din Brașov. Li s-a spus că nu este spațiu, ceea ce este ridicol la un aeroport gol”, a explicat Matt Ian David, directorul Dan Air.

Compania va contina să zboare conform orarului stabilit, între orele 7:00 dimineața și 7:00 seara, iar pasagerii zborurilor care depăşesc acest interval vor fi aduși la Brașov cu autocarele.

Dan Air așteaptă răspuns și la cele două adrese de extindere a programului de operare, înaintate către Aeroportul Braşov şi ROMATSA.

Matt Ian David, directorul Dan Air: „Nu este nevoie ca Romatsa să fie la muncă. Echipamentele de navigație sunt foarte avansate”

Directorul Dan Air spune că piloții companiei pot ateriza sau decola și fără ajutorul Romatsa, care a invocat lipsa de personal pentru programul restrâns.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Am oferit deja soluția legală ca după ce se închide programul de funcționare Romatsa să aterizăm pe aeroport necontrolat. Se practică, nu este nevoie ca Romatsa să fie la muncă. Echipamentele de navigație sunt foarte avansate. Că primim un clear plan sau că nu-l primim, pentru noi, ca piloți, este the same atât timp cât Aeroportul Brașov asigură o inspecție de pistă și acționează, noi putem opera fără Romatsa fără nicio problemă. Am făcut-o și noi de foarte multe ori, după cum ne vedeți: 0 incidente până în prezent, nicio problemă la operare. Ca atare, nu poate să vină să-mi spună Romatsa că îi este teamă că ne vom lovi de nu știu ce avioane și așa mai departe. Pe noi ne interesează autoritățile locale. Ne interesează ca Aeroportul Brașov, ISU, Poliția de Frontieră, SRI să rămână la muncă. Care și-au exprimat și posibilitatea și faptul că au suficienți oameni să asigure funcționalitatea de 24 din 24”, a mai spus directorul Dan Air.

Dan Air este singurul operator de pe noul Aeroport din Braşov

Vinerea trecuta, un avion al companiei a lovit o pasare, iar zborul a fost întârziat cu peste 15 ore. În următoarea zi, sâmbată, o aeronavă care facea cursa Madrid-Braşov-Bucureşti a avut întârzieri la aterizare pentru că ROMATSA a acordat prioriate unei aeronave care decola.

Recent, compania aeriană a acuzat ROMATSA că descurajează operatorii care vor să aibă zboruri de la Braşov, aeroportul inaugurat la jumatatea aceste luni riscând să fie băgat în faliment.

Sursa foto: Inquam Photos / Alex Nicodim

Citește și: STUDIU Eurostat: Angajații români, ultimii din UE la folosirea dispozitivelor digitale la locul de muncă | AUDIO