Confidenţialitate


CNA, sesizare la Comisia Europeană față de încălcările platformei TikTok în timpul campaniei electorale a lui Călin Georgescu | AUDIO


CNA, sesizare la Comisia Europeană față de încălcările platformei TikTok în timpul campaniei electorale a lui Călin Georgescu | AUDIO

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) va sesiza Comisia Europeană în ce priveşte platforma TikTok după rezulatele primului tur al alegerilor prezidenţiale. Sunt suspiciuni legate de modul în care candidatul independent Călin Georgescu și-a făcut campanie pe această platformă, încălcând regulile asumate de TikTok.

Mircea Toma, membru al CNA: Ceea ce s-a întâmplat în România are amploarea unui risc sistemic. A fost răsturnată ordinea firească a mecanismelor electorale

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„E vorba despre nerespectarea obligațiilor privind evaluarea riscurilor sistemice. Ceea ce s-a întâmplat în România are amploarea unui risc sistemic. A fost răsturnată ordinea firească a mecanismelor electorale prin apariția unui actor care sare de la două sau trei procente la 20 și plus de procente în câteva săptămâni, într-un mod care semnalează faptul că în spatele acestui salt există niște mecanisme speciale, care țin de platforma utilizată. TikTokul a fost identificat”, a declarat Mircea Toma, membru al CNA.

L-am întrebat pe Mircea Toma care ar putea fi efectul sesizării Comisiei Europene.

Mircea Toma, membru al CNA: TikTok a declarat că nu permite publicitate politică plătită, or platforma a permis promovarea indirectă a mesajelor politice prin influenceri, fără etichetarea adecvată

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Noi invităm autoritatea Comisiei Europene să solicite TikTok: 1. să evalueze ceea ce s-a întâmplat și 2. să prevină riscurile unei reapariții. Sunt două mari încălcări: TikTok a declarat că nu permite publicitate politică plătită, or platforma a permis promovarea indirectă a mesajelor politice prin influenceri, fără etichetarea adecvată. Și 2: nu a asigurat transparența necesară pentru identificarea sponsorilor sau surselor de conținut electoral. Acestea apar prin multiplicare în cascadă. Nu știi cine a fost emitentul”, a explicat Mircea Toma.

Sursa foto: Inquam Photos / Ovidiu Dumitru Matiu

Citește și: Mircea Geoană: Pentru turul II, susținerea mea merge către Elena Lasconi: Trebuie să arate o echipă credibilă, competentă și mult mai diversă ideologic


Ultimele stiri
Miercuri se inaugurează Centura Zalău, primul drum nou construit de o firmă din China | AUDIO

Kelemen Hunor, după ce moțiunea simplă împotriva ministrei Mediului a trecut în Senat cu votul social-democraților: „Această decizie…

Raportul CSAT pe 2024 despre implicarea externă în alegerile anulate, analizat de Comisia pentru apărare. Mihai Weber: „A…

Prima reacție a PSD în legătură cu documentarul Recorder. Grindeanu: „E străvezie toată povestea”. „Unii lideri USR, cu…

Constanța: Transportul în comun, în continuare paralizat, după ce șoferii au aflat că nu își vor primi primele…

16 decembrie 2025 – 36 de ani de la declanșarea Revoluției Române din decembrie 1989, la Timișoara |…

Mai puțin de patru luni până la liberalizarea prețurilor la gaze. Prețul per kilowatt-oră va crește cu aproximativ…

România în Direct. Se va curăța justiția?

Aprinde magia sărbătorilor cu gesturi care îi aduc pe oameni aproape (P)

Eurovision 2026. România revine în competiție. Cinci state s-au retras ca urmare a înscrierii Israelului la concurs |…