Confidenţialitate


CNA, sesizare la Comisia Europeană față de încălcările platformei TikTok în timpul campaniei electorale a lui Călin Georgescu | AUDIO


CNA, sesizare la Comisia Europeană față de încălcările platformei TikTok în timpul campaniei electorale a lui Călin Georgescu | AUDIO

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) va sesiza Comisia Europeană în ce priveşte platforma TikTok după rezulatele primului tur al alegerilor prezidenţiale. Sunt suspiciuni legate de modul în care candidatul independent Călin Georgescu și-a făcut campanie pe această platformă, încălcând regulile asumate de TikTok.

Mircea Toma, membru al CNA: Ceea ce s-a întâmplat în România are amploarea unui risc sistemic. A fost răsturnată ordinea firească a mecanismelor electorale

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„E vorba despre nerespectarea obligațiilor privind evaluarea riscurilor sistemice. Ceea ce s-a întâmplat în România are amploarea unui risc sistemic. A fost răsturnată ordinea firească a mecanismelor electorale prin apariția unui actor care sare de la două sau trei procente la 20 și plus de procente în câteva săptămâni, într-un mod care semnalează faptul că în spatele acestui salt există niște mecanisme speciale, care țin de platforma utilizată. TikTokul a fost identificat”, a declarat Mircea Toma, membru al CNA.

L-am întrebat pe Mircea Toma care ar putea fi efectul sesizării Comisiei Europene.

Mircea Toma, membru al CNA: TikTok a declarat că nu permite publicitate politică plătită, or platforma a permis promovarea indirectă a mesajelor politice prin influenceri, fără etichetarea adecvată

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Noi invităm autoritatea Comisiei Europene să solicite TikTok: 1. să evalueze ceea ce s-a întâmplat și 2. să prevină riscurile unei reapariții. Sunt două mari încălcări: TikTok a declarat că nu permite publicitate politică plătită, or platforma a permis promovarea indirectă a mesajelor politice prin influenceri, fără etichetarea adecvată. Și 2: nu a asigurat transparența necesară pentru identificarea sponsorilor sau surselor de conținut electoral. Acestea apar prin multiplicare în cascadă. Nu știi cine a fost emitentul”, a explicat Mircea Toma.

Sursa foto: Inquam Photos / Ovidiu Dumitru Matiu

Citește și: Mircea Geoană: Pentru turul II, susținerea mea merge către Elena Lasconi: Trebuie să arate o echipă credibilă, competentă și mult mai diversă ideologic


Ultimele stiri
Israel a primit aprobarea pentru a participa la ediția din 2026 a concursului Eurovision. Patru televiziuni publice anunță…

Ungaria: Viktor Orban anunță creșterea cu 11% a salariului minim în 2026 | AUDIO

Statele Unite permit tranzacţiile cu benzinăriile Lukoil din afara Rusiei până la sfârşitul lunii aprilie

Neamț: Autocamion cuprins de flăcări în mers, în comuna Pipirig | VIDEO

Diana Buzoianu exclude varianta demisiei după criza apei de la Paltinu: „În acest caz nu există nicio urmă…

Patru drone militare neidentificate au încercat să se apropie de avionul în care se afla Volodimir Zelenski |…

Cerealele din Europa, pline de substanțe chimice: Concentrațiile sunt de 100 de ori mai mari decât în apa…

București: Bărbat decedat după ce a fost lovit de o motocicletă în Pasajul Unirii

Ucraina acuză Rusia că trimite copii ucraineni din teritoriile ocupate în tabere de „reeducare” din Coreea de Nord…

Portretul lui Moș Nicolae: Cum îl descriu copiii și cum și-l amintesc adulții. Copil: „Cred că este invizibil”…