Confidenţialitate

Cei 1,3 milioane de români întorși în țară pot crește consumul de alimente

Scăderea consumului de mezeluri și lactate din categoria HoReCa, rezultat din închiderea temporară a restaurantelor și limitarea semnificativă a turismului, ar putea fi parțial compensată de o creștere a consumului, produsă de cei 1,3 milioane de români reveniți în țară pe perioada pandemiei.

Compania de consultanță Horváth & Partners estimează că pentru producătorii de lactate și mezeluri, creșterea populației poate genera o majorare a vânzărilor de circa 340 milioane lei, respectiv 550 milioane lei pentru următoarele 12 luni.

Astfel, creșterea consumului de lactate și mezeluri poate produce o creștere a veniturilor retailerilor de aproximativ 1,4 – 1,5 miliarde lei în următoarele 12 luni, conform unui studiu coordonat de Horváth & Partners, ale cărei rezultate finale vor fi publicate în iunie.

Cererea pentru alte produse de consum care satisfac nevoile de bază ale populației suplimentare ar putea genera o creștere a vânzărilor pentru retaileri de 700 milioane lei în următoarele 12 luni.

Cel mai probabil, această cerere suplimentară, datorată românilor reveniți în țară, va crește consumul produselor de tip private label și economice din portofoliile retailerilor.

Acest fapt va face necesară colaborarea eficientă între marile lanțuri de magazine și producătorii cu capacități de producție utilizate sub capacitate.

Reprezentanții companiei de consultanță consideră că este important ca statul să încerce să îi convingă pe românii reveniți temporar să rămână permanent în țară.

Acest lucru s-ar putea realiza prin politici guvernamentale de educație, respecializare, specializare digitală și susținere financiară.

Astfel se pot crea premisele ca acest consum suplimentar să rămână în România și chiar să se diversifice, cuprinzând și alte categorii de produse.