Confidenţialitate

CEDO: Iisus și Fecioara Maria pot fi folosiți în reclame

Curtea Europeană a Drepturilor Omului – CEDO – a decis că Lituania a amendat în mod nejustificat o companie care își promovase produsele prin intermediul unor reclame cu Iisus și Fecioara Maria. Curtea de la Strasbourg a stabilit că autoritățile lituaniene au pus pe primul loc protecția sentimentelor persoanelor religioase, fără a lua în calcul dreptul firmei respective la libertatea de expresie”.

Campania publicitară în cauză promovează haine create de designerul Robert Kalinkin. În materialele publicitare apar un bărbat cu părul lung și o femeie în rochie albă. Mesajele sunt: „Iisuse, ce blugi ai!”, „Maria, ce rochie ai!”, „Maica Domnului, ce rochie ai!” și „Iisuse și Maria, ce haine purtați!”.

În Lituania, compania care beneficia de pe urma campaniei publicitare a fost amendată, iar mai multe instanțe au  hotărât  că anunțurile încalcă morala publică.

Chiar și așa,  CEDO a deci:

„Reclamele nu par să aducă jigniri gratuite și nu par profane, nu instigă la ură în baza motivelor religioase și nu atacă nicio religie într-o manieră gratuită”.

În viziunea Curții de la Strasbourg, instanțele lituaniene nu au explicat de ce referirile la simboluri religioase au fost jignitoare.

„Nu se poate presupune că toți cei care aparțin cultului creștin găsesc reclama jignitoare. Și chiar dacă ar fi așa, amendarea firmei care beneficiază de pe urma reclamei ar încălca valorile Convenției Drepturilor Omului, în condițiile în care obligă o minoritate să accepte un punct de vedere al unei majorități” CEDO

Iorgu Ianuși:

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.