Confidenţialitate


Câtă carne consumați și cum vă influențează ultimele studii? Vă imaginați viața fără carne?


V-am lăsat câteva zile ca să fiu convins că aflați cu toții știrea dar și opiniile pro și contra, privind studiile Organizației Mondiale a Sănătății despre carne, preparatele din carne și legăturile acestora cu cancerul. Ultimul comunicat a stârnit valuri imense la nivel mondial, dar și în România, căci acolo se spune că preparatele din carne ar provoca anumite tipuri de cancer, iar consumul de carne roșie, ar fi probabil, subliniez acest probabil, asociat și el cu apariția cancerului.

Imediat au venit oncologii și au spus că ei știau asta. Că o fi vorba de e-uri, că o fi vorba de procedeele de afumare a mezelurilor, chiar a celor prin metode tradiționale, inclusiv oncologii din România spun da, dom’le, riscul de cancer crește dacă mănânci mai mult salam.

După aceea Asociația Română a Cărnii a venit și ea cu un comunicat în care critică dur aceste studii, ba chiar aduce drept argument alte studii făcute în urmă cu patruzeci de ani care s-au dovedit apoi cel puțin parțial greșite. Într-adevăr, toți cei care au trăit anii 80 cred că bolile de inimă sunt asociate cu consumul de grăsimi animale. S-a creat un curent, o percepție publică ce n-a mai fost înfrântă decât după ce s-au schimbat generațiile.

Și acum chetia asta cu carnea care ar fi cancerigenă… Dar micii? Dar cârnații trandafir, sau cei oltenești, sau cei polonezi? Taman acuma când se ieftiniseră datorită scăderii TVA-ului… să ne stea în gât la gândul că fiecare degustare de carne ne aduce mai aproape de o boală incurabilă cum este cancerul…
Deci, cum procedăm? Renunțăm la carne?

Dar nu riscăm alte lucruri? Cum ar fi de exemplu riscul de a deveni mai proști? Sunt antropologi care cred că exact folosirea focului și prepararea vânatului a permis dezvoltarea cutiei craniene și evoluția omului către o fază superioară a inteligenței sale. Ceea ce nu înseamnă că vegetarienii sau veganii ar fi mai proști, dar,pe termen lung,cine știe?!

Ce spuneți? Câtă carne consumați și cum vă influențează această comunicare oficială? Dar dacă pe batoanele de salam vom avea în viitor avertismente similare celor care sunt azi pe pachetele de țigări? Vă imaginați viața fără carne? Sau preferați să vă asumați riscuri?

 

https://soundcloud.com/europafmromania/romania-in-direct-va-imaginati-viata-fara-carne-procesata-28-octombrie-2015


Ultimele stiri
David Popovici s-a calificat în finala probei de 200 de metri liber. A avut cel mai bun timp…

Analistul economic Adrian Negrescu, despre reducerea accizei la motorină: „o reducere între 20 și 80 de bani. Pentru…

Prima Clinică Universitară Integrată pentru copiii cu diabet se amenajează la Spitalul CF 2 din București | AUDIO

Arheologul care a elaborat studiile pentru restaurarea castrului roman din Vâlcea, explicații despre proiect după ironiile de pe…

Ministerul Finanțelor reduce cu 20% acciza la motorină în perioada 16-31 august

Filmul „Fjord”, de Cristian Mungiu, printre favoriții pentru premiile Oscar. Variety anticipează cinci nominalizări | AUDIO

Sorin Grindeanu: PSD este aproape de o majoritate pentru un Guvern minoritar | AUDIO

O nouă dronă a pătruns joi după-amiază în spațiul aerian al României

Japonia condamnă vizita lui Vladimir Putin în Insulele Kurile, un teritoriu revendicat atât de Moscova, cât și de…

Guvernatorul BNR: Cursul leu-euro este în echilibru. Am intervenit mai puțin în acest an și am lăsat moneda…



Europa FM
Ascultă Europa FM în aplicație
Radio live, podcasturi, știri și alerte importante.
Instalează