Carpatica Feroviar înlocuiește CFR Marfă, compania care a înregistrat pierderi uriașe. Conducerea nu va fi însă schimbată. Năsui: „Este doar un mod de a fenta niște datorii care erau foarte mari” | AUDIO
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Carpatica Feroviar este noua companie a statului care va înlocui CFR Marfă – operatorul național de transport feroviar – cu mai puțini angajați, dar cu același șef de la fosta instituție: Daniel Apostolache. Noua companie ar trebui să se finanțeze din surse proprii și să asigure și interesul strategic și militar al țării noastre, după ce CFR Marfă intră în lichidare… ca urmare a pierderilor de sute de milioane de lei ani la rând.
Totuși, la noua companie, „Carpatica Feroviar”, rămâne aceeași conducere de la CFR Marfă, instituție îngropată în datorii, ne-a declarat deputatul USR, Claudiu Năsui: „Practic, statul își șterge niște datorii acuma, făcând o nouă companie”
„Este doar o schimbare de denumire. Înțeleg că și foștii manageri care erau la CFR Marfă acum sunt la Carpatica Feroviar. Și activele, și activitatea și tot. Este doar un mod de a fenta niște datorii care erau foarte mari – aproape un miliard de euro, mai ales, tot către statul român. Dar dacă ne uităm macro la acele datorii – sunt către ANAF, contribuții sociale neplătite și lucruri de genul acesta și către CFR Infrastructură, tariful de rețele. Practic, statul își șterge niște datorii acuma, făcând o nouă companie”, a spus deputatul USR, Claudiu Năsui.
Strategia de noi restructurări la „Carpatica Feroviar”, cu mai puțini angajați, ar fi doar temporară: cei care și-au asigurat posturile prin relații vor primi înapoi locul de muncă, ne-a mai spus Claudiu Năsui.
Claudiu Năsui, deputat USR:„La privat e mult mai greu să angajezi pe pile. Se mai poate și acolo, dar mai greu, fiindcă e cineva care plătește din buzunarul lui”
„Vor și mai puțini angajați acum, când încă mai sunt angajați la CFR Marfă, după care vă dați seama că cine era cu pile, aceia se vor regăsi. N-o să rămână niciun pilos pe dinafară. Și atunci de ce să facă acum economie? S-a relansat același model de pierdere economicp pe care l-am avut și înainte. Singurul mod în care puteau fi obligați oamenii aceștia să facă cu adevărat restructurări era într-un cadru de piață. Era în cazul în care CFR Marfă chiar se oprea, preluat activitatea de transport marfă operatori privați, și la privat e mult mai greu să angajezi pe pile. Se mai poate și acolo, dar mai greu, fiindcă e cineva care plătește din buzunarul lui”, a mai explicat Claudiu Năsui.
Ce s-a întâmplat cu CFR Marfă?
CFR Marfă avea mari probleme financiare… datorii de aproape cinci miliarde de lei.. cu pierderi de sute de milioane în ultimii 5 ani. Din acest motiv Guvernul a decis să înființeze noua companie – „Carpatica Feroviar” – care să înlocuiască CFR Marfă și să reia activitatea comericală, dar într-o formă reorganizată, promite conducerea.
Cât despre angajări la noua instituție, șeful companiei, Daniel Apostolescu – fostul director de la CFR Marfă – anunța că va recruta 2.500 de angajați, printre aceștia mecanici, șefi de tren, instructori și ingineri.
Totuși, „Carpatica Feroviar” – care se află în proces de recrutare din octombrie – va avea cu câteva sute de angajați mai puțin față de CFR Marfă, companie care intră în lichidare.
Potrivit site-ului instituției, angajații nu trec automat la noua companie, ci trebuie să aplice la posturile disponibile: candidații trimit prin e-mail dosarul de candidatură.






