Care să fie viitoarele autostrăzi ale României

În mod oficial statul român renunță pentru a treia oară la proiectul unei autostrăzi făcute în parteneriat public-privat între Comarnic și Brașov. Înainte de a demisiona de la Ministerul Transporturilor, Ioan Rus a semnat ordinul de anulare a licitației făcute în 2012 de către Dan Șova, constatând faptul că firmele câștigătoare nu au găsit banii necesari derulării acestui contract.

În perioada următoare statul român va finanța construirea unor centuri pentru Comarnic-Bușteni și Sinaia , suplimentar legătura cu București a autostrăzii București-Ploiești dar și drumul județean care trece acum printre D.N. 1 și D.N. 1A, între Câmpina și Valea Doftanei. Acesta din urmă va fi modernizat și ridicat la rang de drum național iar toate aceste lucrări ar trebui să fie încheiate până la finalul anului următor.

Planurile legate de autostrada dintre Comarnic și Brașov rămân, dar ele se mai amână o perioadă deoarece finanțarea pe fonduri europene devine prioritară pentru autostrada Pitești-Sibiu.

Există o vie controversă în funcție de interesul fiecăruia, vizavi de prioritizarea construirii unei autostrăzi pe Valea Prahovei sau pe Valea Oltului de fapt paralel cu Valea Oltului. Sunt experți care spun că o autostradă pe Valea Prahovei ar face mai mult rău decât bine turismului local, și oricum nu este justificată de traficul de marfă, ci doar de aglomerările din weekend care se petrec tocmai pentru că nu există centuri ocolitoare ale stațiunilor de pe Valea Prahovei. Pe de altă parte și bucureștenii și brașovenii vor o autostradă care să îi lege între ei. La România în direct vrem să afăm care vi se pare soluția corectă?

Prima variantă cea în care traficul din Moldova, Ardeal și din Muntenia se întâlnește la Brașov sau, această a doua variantă, în care devine prioritară legarea Bucureștiului de Sibiu prin autostradă urmând ca planurile de legare a Bucureștiului de Moldova și a Moldovei de Ardeal prin intermediul unor autostrăzi să se realizeze ulterior.