Confidenţialitate

Care este mesajul pe care îl transmite Galantom prin campania “Dăruiește ziua ta” din acest an

Ideea inițială a frescei ce ilustrează campania “Dăruiește ziua ta” de anul acesta a provenit de la echipa Jazz Communication, formată din Andreea Ghenoiu, Alexandra Vestineanu, Emi Chițu și Vali Suciu. Iar ei au mers către artista Raluca Băraru, cea care a transformat ideea în proiect, cu ajutorul lui Dragoș Trăistaru și Eugen Stoie. Mai apoi, fresca a fost însuflețită, la propriu, de actorii de la unteatru.

Raluca Băraru a răspuns curiozităților noastre:

Î. Care sunt părțile componente ale frescei?

Raluca Băraru: Fresca este formată din domeniile de activitate ale asociațiilor și organizațiilor prezente pe platforma Galantom.ro, iar în zona centrală este reprezentată o petrecere aniversară. Credem că în felul acesta putem să aducem în prim plan lucrurile bune pe care fiecare dintre noi le poate face.

Î. Sunt creionate multe domenii din viața noastră în frescă, domenii care au nevoie de ajutorul nostru. Este vreunul mai apropiat de tine? De ce?

Raluca Băraru: Personal, sunt mai apropiată de protecția animalelor și a mediului. Noi, oamenii, tindem să abuzăm orice formă de viață ce nu se poate apăra. Evident, e o problemă legată de educație, dar și de legislație și aplicarea ei și aici intrăm în alte cauze sociale.

Î. Cum i-ai creiona pe cei care au întins o mână de ajutor în perioada asta?

Raluca Băraru: Ca pe niște oameni normali. Este firesc să ajuți dacă ai posibilitatea.

Cum a gândit Jazz Communication această campanie:

Î. Care a fost conceptul creativ de la care ați plecat pentru această campanie?

Andreea Ghenoiu: După ce ne-am gândit în multe zone, am rămas pe insight-ul cel mai puternic și mai simplu: în fiecare zi, în România, se petrec o grămadă de evenimente dureroase. În fiecare zi, deci și de ziua ta de naștere. Când tu sărbătorești împreună cu prietenii, x femei sunt bătute, x copaci sunt defrișați ilegal, x animale sunt abandonate, x copii abandonează școala și tot așa. Statisticile zilnice sunt dure și cât se poate de reale. Iar în platforma Galantom există cel puțin o cauză pentru fiecare dintre aceste statistici grave.

Î. Ce a însemnat research-ul de știri negative care completează fresca?

Andreea Ghenoiu: Am vrut să walk the talk privind insight-ul de la care am pornit în campanie și chiar să demonstrăm cu știri din 2019 că în fiecare zi din an se întâmplă ceva urât și rău. Dacă oamenii își caută ziua de naștere pe Google, o caută ca să vadă celebrități care s-au născut în aceeași zi cu ei sau o caută pentru evenimente istorice care au avut loc de ziua lor.

Dar cum ar fi să vezi și lucrurile negative „anonime” care se întâmplă de ziua ta, ca să înțelegi cum și de ce poți ajuta? Așa că am luat la mână știrile de pe Pro Tv din 2019 și am găsit câte 10 știri negative pentru fiecare zi din an.

Orice dată de naștere ai avea, dacă o introduci în search-ul de pe site-ul galantom.ro, o să afli ce lucruri urâte s-au petrecut în ziua aceea în România, dar și cum poți schimba aceste știri, dăruindu-ți ziua de naștere.

Î. De ce ați ales să ilustrați campania printr-o frescă și nu un vizual clasic de campanie?

Andreea Ghenoiu: Pentru că, în clipa în care ne-a venit ideea, cu câte chestii nasoale se întâmplă practic în timp ce tu sărbătorești, eu m-am gândit la Hieronymus Bosch, iar Vali la Bruegel. A fost gut feeling și dacă a venit din două părți, am decis să mergem în direcția asta.

Î. V-au rămas în minte situații, povești speciale din ultimele luni, având în vedere că au fost luni grele pentru toți, cu o mare încărcătură emoțională?

Vali Suciu: Am rămas cu gesturile de solidaritate pe care oamenii le-au făcut pentru alți oameni. Am rămas cu imaginea unui președinte hotărât să dea un mesaj clar (nu înțeleg de ce nu îl dă în continuare). Am rămas cu imaginea ONG-urilor și firmelor care au pus umărul masiv pentru a pregăti România din punct de vedere capacități medicale. Am rămas (pentru a nu știu câta oară) uimit de rezistența la schimbare a oamenilor și la lipsa dorinței majorității de a se informa corect. Pentru mine, deși din punct de vedere economic a fost o lovitură, izolarea a fost un moment bun de întoarcere la mine. Sper că pentru mulți a fost.

Î. Ce mesaj ați vrut să transmiteți oamenilor prin această campanie?

Andreea Ghenoiu: Că starea de bine pe care o ai de ziua ta, o poți da mai departe într-un mod plin de sens. E o bucurie să vezi cum prietenii tăi îți sunt alături nu doar la bere, ci și alături de ceea ce crezi și susții tu.

Î. De ce e importantă implicarea noastră, a tuturor?

Andreea Ghenoiu: Simplu. Dacă toți românii și-ar dărui ziua de naștere, asta ar însemna în jur de 18-20 de milioane de fapte bune. Am depăși cu mult „relele” și am inversa rapid statisticile în favoarea noastră, a tuturor. Practic, tabloul kitchos în care trăim azi, ar putea fi tabloul mișto în care vom trăi mâine.

Galantom propune ca în loc de cadourile obișnuite de ziua ta să-ți rogi prietenii să facă o donație către o cauză aproape de inima ta. Vei avea parte astfel de cea mai frumoasă aniversare. Pentru că nimic nu e mai frumos decât să împarți bucuria cu cei care au nevoie de sprijin.