Bucureştiul, vândut şi cumpărat la Monopoly

Capitala noastră ar putea ajunge o proprietate în cel mai popular joc economic din lume, dacă primeşte suficiente voturi online, după cum au anunţat Vlad Petreanu şi George Zafiu în emisiunea Deşteptarea.

O căsuţă din îndrăgitul joc Monopoly ar putea purta numele capitalei noastre, Bucureşti, dacă utilizatorii români de Internet se mobilizează la vot, după cum au povestit Vlad şi George în Deşteptarea, cel mai ascultat program matinal din România.

Bucureştiul se numără printre cele 80 de metropole din întreaga lume care concurează pentru a apărea în cea mai nouă versiune a jocului – o ediţie specială ‘Monopoly Here&Now’ care va fi lansată pentru a marca opt decenii de când acesta este produs de Parker Brother.

Bucureştiul este în clipa de faţă pe poziţia a 8-a. Votarea se încheie pe 4 martie.

Topul acum

1. Lima

2. Hong Kong

3. Warsaw

4. Belfast

5. Istanbul

6. Riga

7. Cape Town

8. Bucharest

9. Athens

10. Queenstown

11. Tel Aviv

12. Brussels

13. Tokyo

14. Sydney

15. Montreal

Click aici pentru a susţine Bucureştiul în Monopoly

Jocul Monopoly a fost inventat de Charles Darrow, un agent de vânzări care devenise şomer. Potrivit legendei, nepoata lui a fost aceea care i-a sugerat să aleagă pe post de figurine diverse ‘talismane’ din metal, create după modelul micilor figurine care ornau brăţările purtate de femeile din acea epocă.

În 1935, Parker Brothers au început să vândă Monopoly care, pe parcursul celor 75 de ani de existenţă, a fost jucat de peste un miliard de persoane din 108 ţări. Jocul a fost vândut iniţial în Statele Unite în forma în care a fost realizat de Charles Darrow. Pe parcursul unui an de la lansarea americană, 20.000 de copii ale jocului erau realizate săptămânal şi vândute la preţul de doi dolari bucata.

De-a lungul anilor, jocul şi regulile sale au rămas neschimbate, chiar dacă forma de prezentare a ‘Monopoly’ a fost revizuită în numeroase rânduri şi au fost lansate şi ediţii speciale ale acestuia.

Începând de la cea de-a 70-a aniversare a jocului, compania Hasbro, care deţine brandul Monopoly, a invitat fanii să contribuie la actualizarea tablei de joc pentru fiecare ţară în care se joacă ‘Monopoly’, astfel încât să reflecte realitatea prezentă şi nu pe cea a anilor 1935. În plus, valorile de achiziţie şi vânzare din joc sunt actualizate pentru a corespunde preţurilor actuale, o proprietate fiind vândută cu două milioane de dolari în loc de 200 de dolari.

În plus, în prezent există ediţii digitale ale jocului, care pot fi jucate pe telefonul mobil, online, dar şi pe computere şi console.