Confidenţialitate

BUCUREȘTI: Mai mulți deputați cer construirea unui ponton lângă podul de cale ferată din Herăstrău

Mai mulți deputații cer Primăriei Capitalei să construiască un ponton plutitor lângă podul de cale ferată din parcul Herăstrău.

În zonă s-au produs, în ultimii ani, mai multe accidente, iar cel mai recent dintre ele a avut loc în weekend: un bărbat, care mergea cu bicicleta pe pod, a fost lovit mortal de tren.

Un aviz pentru construirea unei pasarele în zonă ar trebui dat de arhitectul-șef al Capitalei.   Numai că municipalitea menționa recent că soluția trebuie să vină de la Ministerul Transporturilor, întrucât linia de cale ferată aparține CFR.

Persoanele care doresc sa faca un tur complet al lacului Herastrau trebuie să traverseze pe podul căii ferate,  întrucât în zonă nu există nicio pasarelă sau o trecere special amenajată pentru pietoni.

În trecut, mai mulți tineri și-au pierdut viața după ce s-au urcat pe pod pentru a-și face fotografii, dar s-au electrocutat după ce s-au atins de cablurile de înaltă tensiune.  În weekend, un biciclist a murit după ce a fost lovit de tren.  Bărbatul avea căștile în urechi și nu a auzit trenul.

Deputatul USR – Tudor Pop – a mers la fața locului împreună cu mai mulți colegi din Parlament și din Consiliul General.

”Situația este foarte simplă: în momentul de față, lucrurile s-ar putea rezolva provizoriu prin instalarea unui ponton plutitor. După ce am fost la ALPAB și am stat de vorbă cu directorul tehnic de acolo, cu cererea înregistrată pe 17 mai, am fost la Primăria București – unde am dorit să stăm 5 minute de vorbă cu domnul arhitect-șef. Din păcate, acesta a refuzat să ne primească”, a spus, la Europa FM, deputatul Tudor Pop.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

În luarea unei decizii sunt, așadar,  implicate mai multe instituții: Primăria Capitalei, Ministerul Transporturilor, CFR și Administrația Lacuri, Parcuri și Agrement București.

Deputatul spune că, pentru a rezolva situația, e nevoie și de modificarea legii 289 – care menționează că se poate construi la o distanță minimă de 100 de metri de podul de cale ferată.

Primăria Capitalei susținea recent că ALPAB are prevăzuți bani în buget pentru costrucția unei pasarele, dar că Ministerul Trnasporturilor nu și-a dat încă avizul.