Confidenţialitate

Bucătăria tradițională, un posibil brand turistic

Preparatele tradiționale ar putea fi un motor în promovarea României peste granițe. E drept că bucătăria noastră nu e la fel de rafinată și plină de imaginație ca cea a francezilor, de exemplu, însă avem și noi cu ce să-i impresionăm pe turiștii străini.

 

Chiar dacă nu le-am inventat noi și sunt răspândite în Balcani, Grecia, Turcia sau Liban, sarmalele fac parte de secole și din bucătăria noastră. În restaurante, turiștii străini care vor să descopere România din punct de vedere gastronomic comandă, în primul rând, sarmale, ne-a declarat șeful Asociației Bucătarilor și Cofetarilor din România, Ștefan Bercea.

 

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

 

La capitolul desert, papanașii fac furori în rândul turiștilor. Acest lucru l-a determinat pe Ștefan Bercea, care are și un restaurant la Predeal, să introducă în meniu și papanașii.

 

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

 

Deși gustul este important, atunci când vrei să promovezi un produs ai nevoie mai mult. Ștefan Bercea spune că mâncarea e savurată și cu ochii.

 

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

 

Cert e că mâncarea românească merită să fie promovată peste granițe, la pachet cu destinațiile turistice. E, până la urmă, imaginea completă pe care i-o oferim turistului străin.