Confidenţialitate


Baletul Operei Naționale București, în deschiderea Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu – ediţia 30


Baletul Operei Naționale București, în deschiderea Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu – ediţia 30

Opera Națională București în parteneriat cu Fundația Art Production, cu sprijinul JTI, prezintă vineri, 23 iunie, ora 17:00, pe scena Centrului Cultural „Ion Besoiu” în cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu spectacolele „jocNjoc” – un performance susținut de coregraful Gigi Căciuleanu și „Altitza” – un spectacol de dans de Gigi Căciuleanu pe muzica de Dan Dediu, prezentat de Baletul Operei Naționale București.

Coregrafia poartă semnătura maestrului Gigi Căciuleanu, muzica originală a fost compusă de Dan Dediu și, în cazul lucrării „Altitza”, înregistrată de Orchestra Operei Naționale București în studiourile Radio România, conducerea muzicală Daniel Jinga. Asistentă regie si coregrefie Lelia Marcu-Vladu, scenografie, costume Viorica Petrovici, light design Cristian Simon, design proiecții realizat de Dilmana Iordanova.

„jocNjoc” One-Man-Show-Performance de și cu Gigi Căciuleanu pe muzica lui Dan Dediu.

Cuvântul CORE-GRAFIE conține conceptul de scriere. DANSUL se „desenează” în linii și volume, POEZIA se „construiește” ca o piesă coregrafică, Vorbele ca și Gândurile (se) „dansează” într-o geometrie de imagini, într-o broderie de semne și sensuri…” – Gigi Căciuleanu.

„jocNjoc” invită spectatorul la un periplu poetic din metaforă în metaforă, din dans în dans, din loc în loc, din joc în joc…

„ALTIȚA este un element dreptunghiular al iei românești brodat cu simboluri și forme geometrice abstracte sau stilizate: cruciuliță, linii, linie șerpuită, romb, rozete, melc, trifoi cu patru foi, steluțe, lănțișor, unele chiar, se pare, derivate de la cultul solar precum spirala, cercul, coloana. ALTIȚA desemnează „poziția superioară a mânecii, când este brodată”, “altitia” (din latinescul altus-a-um, „înalt”, cu superlativul “altissima”). ALTIȚA a apărut pentru a permite mișcarea liberă a brațului. Deci și a trupului. Plecând de la aceste două idei, libertatea de mișcare și geometria, am imaginat pe muzica lui Dan Dediu o coregrafie în care trupurile (femei, bărbați, cupluri, grupuri) reprezentând deja în sine o geometrie complexă, evoluează într-o lume de structuri, forme și/sau simboluri, ale unui spațiu scenografic imaginat de Viorica Petrovici și inspirat de formele proprii acestei specificități a iiei românești : ALTIȚA. Și tocmai pentru a păstra specificitatea românească dând în același timp nevorbitorilor de limbă română modalitatea de pronunție, am intitulat spectacolul: ALTITZA.”  – Gigi Căciuleanu.


Ultimele stiri
Legea Nordis, promulgată de președintele Nicușor Dan: „Sumele plătite de cumpărători nu pot fi folosite în alte scopuri…

Percheziții ale Parchetului European la Primăria Târgu Jiu. Cercetările au legătură cu unele achiziții făcute în școli cu…

Premierul Bolojan: „Foarte posibil, din această seară alimentarea cu apă menajeră va fi reluată în Prahova. Despre responsabili: „Dacă…

ÎCCJ explică de ce a atacat a doua oară la CCR legea privind pensiile magistraților. Purtătorul de cuvânt…

5 idei de pijamale perfecte pentru o seară de film acasă (P)

Grupul parlamentar „Pace – Întâi România” a depus o moțiune de cenzură împotriva Guvernului Bolojan. Ninel Peia l-a…

Grecia: Consecințele furtunii Byron în sud-estul Greciei. Străzi inundate și drumuri blocate în Atena. Școlile au fost închise…

Centrala electrică de la Brazi a fost repornită, însă funcționează la capacitate redusă. Ivan: „Suntem pregătiți pentru a…

România în Direct. Alegerile din București. Cine poate repara orașul? | VIDEO

Secţiile Unite ale Curții Supreme sesizează CCR cu privire la proiectul de lege privind pensiile magistraților