Confidenţialitate

ANPC, apel catre banci sa fie mai deschise fata de clientii cu situatii dificile

Autoritatea pentru Protecția Consumatorului face un apel către bănci și celelalte instituții financiare nebancare să fie mai deschise față de clienții care se confruntă cu situații dificile.

ANPC solicită instituțiilor de creditare să găsească soluțiile optime, dar să ia în calcul și împărţirea riscului valutar cu clienţii.

Președintele Autorității pentru Protecția Consumatorului le-a cerut băncilor ca fiecare ofertă de creditare să fie corectă, transparentă și foarte clară.

Marius Dunca spune că încrederea în sistemul financiar-bancar a scăzut în ultima perioadă, iar românilor le e teamă să mai facă un credit.

Mai mult, oficialul le-a cerut băncilor să fie mai deschise față de persoanele care se află în imposibilitatea de a-și mai achita ratele.

În schimb, șeful ANPC recunoaște că este nevoie de o mai bună informare şi educare în rândul consumatorilor.

E nevoie de măsuri și atunci când vine vorba de recuperarea datoriilor. Mulți consumatori se plâng că le sunt ameninţate familiile, vecinii, copiii sau sunt puse afişe mari de recuperare în faţă blocului, a mai spus șeful ANPC, care crede că prevenţia ar fi cheia stabilităţii şi încrederii.