A fost ales „Cel mai 4×4” din România

Competiţia ‘Cel mai 4×4’ din România, aflată la a XIII-a ediţie, l-a avut în juriu și pe Toader Păun, realizatorul emisiunii ‘Clubul de Seară’ de la Europa FM.

‘Cel mai 4×4’ este singura competiţie naţională de tradiţie rezervată domeniului 4×4 care îşi propune să ofere consumatorului ‘SUV-ul, SUV-ul Premium, off-road-ul şi pick-up-ul anului’.

Nouă jurnaliști au evaluat și testat în condiții on road și off road 12 modele prezente în concurs.

‘Am avut ocazia ca timp de două zile să testăm la maximum cele 12 modele din concurs – fiecare impresionant în felul său, evident cu plusuri și minusuri. Jurizarea a fost dificilă dacă luăm în calcul că toate mașinile s-au prezentat onorabil atât on-road, cât și off-road’, declară Toader Păun, Europa FM.

Kia Sportage a câştigat titlul ‘Cel mai 4×4 SUV’ din România şi s-a impus în faţa unei concurenţe formate din: Dacia Duster, Ford Kuga, Hyundai Santa Fe, Hyundai Santa Fe, Mitsubishi Outlander si Nissan Qashqai. Sportage devine astfel modelul care i-a adus constructorului coreean primul titlu din istoria concursului. Membrii juriului au apreciat mixul foarte bun între calitățile rutiere ale SUV-ului coreean și abilitățile sale în teren accidentat, dovedite în a doua zi a competiţiei pe traseul amenajat în perimetrul comunei Lereşti.

Sportage este modelul care a adus constructorului Kia primul titlu din istoria competiției «Cel mai 4×4». Sportage, acum la o a treia generație, a beneficiat de câteva îmbunătățiri în mai multe privințe (design exterior, tehnologie, materiale interioare etc), începând cu luna ianuarie a acestui an. Recunoașterea juriului ne onoreaza și ne bucură, în egală măsură, confirmând evoluția pe care brandul Kia a înregistrat-o pe toate planurile în ultimii ani Victoria modelului Sportage este cu atât mai specială pentru noi, cu cât aceasta s-a produs în fața unei concurențe deosebite, un motiv în plus pentru a aprecia decizia juriului concursului ca fiind foarte onorantă.‘ declară Dan Chitaru, președinte al Kia Romauto și al Isuzu Rom Auto.

Cu o calitate de fabricatie extrem de bună și un comportament care a impresionat toți membri juriului atât în probele pe șosea cât și în off-road, noul Range Rover Sport a fost desemnat ‘Cel mai 4×4 SUV Premium’ din România.

Clasa off-road a fost dominată de Land Rover Discovery 4, care a fost ales ‘Cel mai 4×4 off-road’ din ţara noastră. Modelul britanic a convins membrii juriului prin calitătile sale deosebite, atât pe asfalt, cât mai ales în off-road, acolo unde combină confortul oferit pasagerilor cu o usurintă remarcabilă de trece peste absolut orice fel de obstacole. La ediţia din acest an noul Land Rover Discovery 4 s-a impus în fața lui Nissan Pathfinder.

Desemnarea drept câștigători la ambele categorii, atât «Cel mai 4×4 SUV off-road» cât și «Cel mai 4×4 SUV Premium», constituie în primul rând recunoașterea progresului făcut, atât din punct de vedere al inovațiilor tehnice, cât și al nivelului de confort cu care producătorul britanic Land Rover ne-a obișnuit în ultimii ani’, declară Mihai Ivanescu, Director General Premium Auto.

‘Cel mai 4×4 pick-up’ din România, este Isuzu D-MAX, ce a devansat alte două modele cu experiență în acest segment și anume Mitsubishi L200 şi Volkswagen Amarok. Isuzu D-MAX, aflat pentru a doua oară în postura de câștigător al acestei clase (după victoria din 2012), a impresionat juriul prin calitățile sale în teren accidentat, sarcina utilă adaptată celor mai dificile cerințe, dar şi pentru consumul bun de carburant.

Alegerea lui Isuzu D-Max drept «Cel mai 4X4 Pick-Up» este o încununare a calităților grație cărora acest model s-a impus la nivel mondial ca unul dintre cele mai bune vehicule din segment‘, a declarant de asemenea Dan Chitaru, președinte al Kia Romauto și al Isuzu Rom Auto.

Pentru a fi eligibile în această competiţie, modelele au intrat în vânzare în România până în primul semestru al anului 2014. Toate modelele din concurs au avut exclusiv echiparea pe care fabricantul a omologat-o pentru utilizarea rutieră obişnuită. Nu au fost permise nici un fel de imbunatăţiri ale motorului, transmisiei, trenului de rulare sau caroseriei, iar anvelopele au fost cele prevăzute ca echipament original al autoturismului.

Probele on-road s-au desfăşurat pe drumul DN 73A, pe tronsonul dintre Mausoleul Mateiaş şi combinatul Holcim. Testele off-road au avut loc pe două trasee de munte amenajate în jurul comunei Lereşti.

Acordarea celor 4 distincţii s-a făcut în urma testelor efectuate pe 7 şi 8 iunie de cei 9 membri ai juriului cu automobilele nominalizate în competiţie. Anul acesta membrii juriului provin de la medii elocvente: revistele Auto Expert, Auto pro, CAESAR, site-urile auto.ro, 4×4.ro, motorstory.ro, businesscover.ro precum și Europa FM.