Confidenţialitate

9SOS, primul sistem privat integrat de telemedicină ce oferă servicii gratuite de asistență și suport persoanelor afectate de COVID-19

Miercuri s-a lansat   9SOS, primul sistem privat integrat de telemedicină ce oferă servicii de asistență și suport persoanelor afectate de COVID-19 și numărul de asistență 021.9789. 

Costul serviciului este gratuit. Telekom este operatorul de telecomunicatii partener, apelul la 021.9789 nu are costuri suplimentare și poate fi efectuat de către orice cetățean român, din orice rețea fixă sau mobilă, de pe teritoriul României sau în afara granițelor.

Proiectul pornit la inițiativa a doi antreprenori români, Gabriel Aftenie și Marius Țapu, cu sprijinul și implicarea comunității Romanian Business Leaders (RBL) si raspunde apelului lansat de către Președintele României mediului de afaceri.

Platforma construită propune o soluție care diminuează încărcarea sistemului medical: spitale, medici de familie, Direcții pentru Sănătate Publică (DSP) și Inspectoratului pentru Stări de Urgență (ISU), prin sistematizarea și automatizarea contactului cu persoane afectate de COVID-19, izolate sau aflate în carantină.

În contextul în care crește numărul persoanelor infectate, al celor suspecte, al celor aflate în carantină și ținând cont de situația actuală a supraaglomerării spitalelor, dar și de numărul mare de persoane ce revin unei unități spitalicești, serviciul 9SOS ajută la diminuarea încărcării sistemului medical prin sistematizarea și automatizarea contactului cu persoane afectate de COVID-19 prin trierea și asistența lor cu ajutorul numărului scurt 021.9789.

Pentru a evita suprasolicitare centrelor de triaj ceea ce ar duce la îngreunarea procesului de diagnosticare al persoanelor infectate și la creșterea riscului de contaminare și infectare a populației sănătoase, serviciul 9SOS oferă o platformă ce fluidizează procesului de triaj, direcționează traficul și monitorizează cazurile înregistrate la numărul 021.9789, prin colaboarea mai multor entități, în baza unui parteneriat public- privat.

Întregul proces are loc la distanță, protejând astfel factorul uman prin descentralizarea sistemelor de preluare a comunicațiilor cu persoanele afectate. În plus, acest sistem degrevează statul de cheltuieli cu tratamentul cazurilor în cadru spitalicesc și de costuri de dezvoltare, de la zero, a unor sisteme de software care ar fi operaționale în decursul a câteva săptămâni sau luni, la nivelul de complexitate necesar.

 Palierele de suport oferite de 9SOS pentru cei afectați de COVID-19:

–         Call center-ul medical face înregistrarea celor care apelează 021.9789, îi triază și le întocmeste o fișa situațională, pe baza celor declarate de persoana care apelează. În funcție de categoria de risc care i-a fost alocată va fi direcționat către medic de specialitate/ medic de familie/ ISU/ DSP în funcție de situatie.  În plus, serviciul 9SOS oferă și monitorizarea cazurilor. Practic, atunci când închide telefonul, persoana afectată de COVID-19 primește o recomandare, și rămâne într-un sistem de monitorizare  până la dispariția definitivă a riscului.

–         Call Center-ul social oferă suport emoțional sau logistic pentru persoanele peste 65 de ani, cu diverse dizabilități sau singure și în funcție de situația fiecăruia îi direcționează către autoritățile abilitate sau grupuri de suport civic.

Gestionarea procesului se face prin Call Center CRM, integrat cu platforme de Telemedicină și Asistență Socială. Tot lanțul de înregistrare, evaluare și îngrijire este integrat, cu trasabilitate cap‐la‐cap, astfel încât pot fi înregistrate toate apelurile.

Platforma 9SOS va fi încredințată statului român cu drept de utilizare în mod gratuit, pe perioada stării de urgență și minimum 3 luni după incheierea acesteia.

Este în proces de dezvoltare website-ul, www.9sos.ro, unde se pot găsi informații despre cui se adreseaza această platformă de telemedicine, precum și alte informații de interes general, documente și modele de declarații. Există de asemenea în pregătire pagina de FaceBook și Linkedin.

Proiectul este deschis pentru colaborarea cu alte entități, care își doresc să-l implementeze la nivel local.

 Soluția este pusă la dispoziție gratuit de către inițiatori și comunitatea RBL, împreună cu o echipă operativă formată din experți Call Center, platformă Telemedicină, Cybersecurity, ingineri comunicații mobile și speciale, analiști de sisteme software, specialiști în comunicare. Fiecare participant contribuie cu resurse diverse, integrarea acestora fiind realizată de către As Open Knowledge, sub umbrela RBL, împreună cu EvoMed- CRM folosit in telemedicina, Bright Communication- serviciul Call Center, EvoGPS – infrastructura informatică, Asociația Salvarea București- voluntari cu pregătire medicală și multe alte entități private.