Confidenţialitate

25 de persoane reținute în dosarul furturilor din camioane aflate în mers

DIICOT anunță că 25 de persoane au fost reținute pentru 24 de ore în dosarul furturilor din camioanele aflate în mers.

Acestea urmează să fie prezentate, astăzi, Tribunalului București cu propunere de arestare preventivă.

Potrivit unui comunicat al DIICOT, cei 25 de inculpați au fost reținuți sub acuzațiile de constituire a unui grup infracțional organizat, furt calificat, complicitate la furt calificat și tentativă la furt calificat.

Aceștia vor fi prezentați marți Tribunalului București cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile.

Conform procurorilor, în perioada 2016 – 2018, s-au constituit cinci grupuri infracționale organizate, formate fiecare din mai multe persoane, care au furat bunuri din camioane aflate în mișcare pe drumurile publice) atât pe teritoriul României, cât și pe teritoriul mai multor state europene, printre care Belgia, Finlanda, Suedia, Olanda și Spania. Aceste grupuri erau sprijinite și de alte persoane, atât la comiterea faptelor, cât și pentru valorificarea bunurilor furate.

În acest caz, procurorii au făcut luni 73 percheziții domiciliare în București și în județele Ilfov, Argeș, Prahova, Teleorman și Ialomița.

În urma acestora au fost ridicate 100 de telefoane, 200 de parfumuri de diferite mărci, peste 300 de perechi de încălțăminte, aproximativ 400 de articole vestimentare noi, laptop-uri şi ochelari de soare, trei autoturisme de lux, cinci arme a căror deținere este supusă autorizării, utilaje tip motoferăstrău cu acumulatori, arme albe cu privire la care există indicii că ar fi putut fi folosite la comiterea unor infracțiuni, stații de emisie – recepție, precum şi aproximativ 20.000 de lei.

Membrii grupului infracţional participanţi la comiterea de furturi se asigurau cu dispozitive artizanale (chingi sau corzi), săreau din autovehiculele cu care se deplasau și se prindeau de ușile camioanelor aflate în mers, deschideau ușile din spate prin tăierea lacătelor sau forțarea sistemelor de închidere de unde sustrăgeau bunuri pe care le aruncau în autovehiculul din spate, pe trapa lăsată deschisă.

În același timp, prin acțiuni conjugate și unice, alți membrii ai grupului, aflați în alte autovehicule, se deplasau în paralel, cu aceeași viteză și la o distanță considerabilă în spatele autotrenurilor, în scopul de a nu permite celorlalte autovehicule să se apropie de cei care pătrundeau în interiorul remorcilor de unde se sustrăgeau bunurile. Totodată, atunci când se impunea, unul dintre aceste autoturisme avea rolul de a colecta bunurile furate și aruncate din tir, bunuri care erau ulterior transportate la un loc de depozitare temporar.

Pentru comunicare, membrii grupului care participau la săvârșirea infracțiunilor foloseau stații de emisie/recepție.