2014 este anul negru al transportului aerian civil din lume

Anul 2014 este anul cu trei catastrofe în numai o săptămână și peste 700 de persoane decedate în primele șapte luni. Ca o comparație, anul 2013 s-a situat la polul opus în ceea ce privește securitatea.

Deși numărul pasagerilor a crescut foarte mult, călătoria cu avionul nu a fost niciodată mai sigură decât anul trecut, a declarat Agenţia Europeană pentru Securitate Aeriană.

8 martie 2014 este ziua în care s-a produs unul dintre cele mai mari mistere din istoria aviației civile – un Boeing 777 al companiei Malaysia Airlines dispare de pe radare după ce decolează din Kuala Lumpur, cu destinația Beijing. 239 de persoane erau la bord, majoritatea chinezi – peste 150. Experții cred că s-a scufundat în Oceanul Indian. Până acum niciun fragment din aeronavă nu a fost găsit, în pofida căutărilor intense.

Iar blestemul companiei malaeziene a continuat și pe 17 iulie. Tot un Boeing 777 cu 298 de pasageri la bord și care asigura legătura Amsterdam-Kuala Lumpur s-a prăbușit în estul Ucrainei la Donețk. O anchetă internațională condusă de Olanda este în desfășurare, însă mai mulți oficiali vorbesc despre faptul că ar fi fost doborât cu o rachetă BUK de milițiile pro-ruse.

În urmă cu două zile, un aparat al companiei TransAsia s-a prăbuşit după o tentativă eşuată de aterizare, în Taiwan, țară traversată de un taifun. 48 de persoane au murit, iar 10 au supraviețuit.

Ieri un avion al companiei Air Algerie, care plecase din Ouagadougou, capitala Burkinei Faso, a dispărut de pe radare după 50 de minute. Azi noapte a fost găsită epava în nordul statului Mali. Toți cei 116 pasageri au murit. Iar Franța, țara care are cele mai multe victime, a deschis o anchetă.

În 2014, vorbim așadar de un total de 700 de victime, între care și doi români.