Zeci de unități de învățământ vor fi comasate până pe 8 septembrie. Cum se va face reorganizarea în județele Cluj, Satu Mare, Maramureș și Giurgiu | AUDIO
Sursa foto: Shutterstock
Reorganizarea unităților de învățământ va duce la comasarea mai multor școli și grădinițe, precum și la absorbția unor structuri mai mici de către altele mai mari. Astfel, unitățile cu mai puțin de 500 de elevi sunt absorbite de cele mari. Elevii vor învăța în aceleași unități ca până acum.
Ce unități vor fi comasate în județele Satu Mare și Maramureș
În Satu Mare, 12 grădinițe și școli cu aproximativ 6.000 de elevi și preșcolari, vor fi comasate. De exemplu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 7 va prelua structura Grădiniței „Guliver”, iar Școala Gimnazială „Ion Creangă” va include Grădinița cu Program Prelungit Nr. 33. Elevii vor continua să învețe în aceleași locații.
Pe de altă parte, în Maramureș, 15 unități de învățământ sunt propuse pentru reorganizare. Printre acestea se numără unități școlare importante precum Liceul cu Program Sportiv, care se va comasa cu Colegiul Tehnic „Aurel Vlaicu”, Școala Gimnazială „Lucian Blaga” cu Grădinița Nr. 27, Școala „Nichita Stănescu” cu Grădinița Nr. 10 și Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” cu Grădinița cu Program Prelungit Nr. 9. Alte unități afectate includ Școlile Gimnaziale „Alexandru Ivasiuc”, „Octavian Goga” și „Dr. Victor Babeș”, toate integrate cu grădinițe din apropiere. Și aici, elevii vor continua să învețe în aceleași spații, fără desființarea unităților.
12 unități de învățământ vor fi comasate și în județul Cluj
În județul Cluj, reorganizarea va duce la comasarea a 12 unități de învățământ preuniversitar, inclusiv licee, școli, grădinițe și creșe din municipiul Cluj-Napoca, Turda, Gherla, Dej și Bonțida. Printre unitățile vizate se numără Școala Gimnazială „Horea Cloșca și Crișan” și Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Turda, Liceul Tehnologic Gherla și grădinița cu program prelungit „Buburuza” din Cluj-Napoca. Aceste unități vor fi integrate în structuri mai mari, dar elevii își vor continua activitatea în locațiile existente.
În județul Giurgiu 11 unități de învățământ și-au pierdut personalitatea juridică
E vorba, în general, de grădinițe care au mai puțin de 250 de preșcolari și care au fost arondate unor școli sau licee din județ.
Elevii nu se mută însă în alte localități, a explicat prefectul judetului, Ion Ghimpeţeanu
„S-a pus problema că localitatea X cu localitatea Y și cu localitatea Z au câte 200 de elevi și că se vor uni cei 600 de elevi într-o singură școală. Și că va fi personalitate juridică, o singură școală, dintr-un singur UAT. Ar fi fost lucrurile mult mai complexe, ca să nu spun complicate. Forma finală, iată care este: în interiorul UAT-ului, dacă există unitate de învățământ sub efectivul minim de 500 de elevi, ea va funcționa de sine stătătoare. Chiar dacă are 50 de elevi, acei elevi nu pleacă în alt UAT”, a precizat prefectul județului Giurgiu, Ion Ghimpețeanu.
Printre unitățile alipite unor structuri mai mari se află și o grădiniță din orașul Giurgiu care a trecut în administrarea liceului teoretic în incinta căruia funcționează.
Prefectul județului Giurgiu, Ion Ghimpețeanu: „Asta este și recomandarea – ca școlile care își pierd personalitatea să devină arondate liceelor pedagogice, dacă sunt în apropiere”
„Grădinița cu program prelungit Dumbrava Minunată, care se află în incinta Liceului Teoretic Nicolae Cartojan, devine structura acestuia. Rațiunea pentru care această grădiniță a fost absorbită către Liceul Teoretic Nicolae Cartojan este următoarea: este școala de aplicație a învățământului pedagogic. Acolo, la gradinița Dumbrava Minunată, elevii practicanți din filiera vocațională, învățător-educator și educator-puericultor, fac practică. Asta este și recomandarea – ca școlile care își pierd personalitatea să devină arondate liceelor pedagogice, dacă sunt în apropiere”, a spus prefectul Ion Ghimpețeanu.
Autori: Mica Șvab și Camelia Sacheti






