Confidenţialitate

Un elev cu ADHD va fi miercuri ministru al Educației

Cezar Vlaicu, elev în clasa a VIII-a la Şcoala generală numărul 2 din Buzău, va fi ministru al Educației pentru o zi, la invitația ministrului Remus Pricopie, activitatea făcând parte din programul ‘Ministru pentru o zi’.

‘E o experiență unică nu doar pentru un copil ci și pentru mine, ca profesor, ca director de școală, câtă vreme nu se întâmplă zilnic să intri în biroul unui ministru și să îndeplinești funcția de ministru. El nu se duce acolo să ceară ceva ori cu gând de a schimba ceva, rolul său este de a fi ministru, și atunci va fi în postura de a se lovi cu greutățile cu care zilnic ministrul se lovește în activitatea sa zilnică, va participa la toate activitățile alături de domnul ministru inclusiv la ședința de Guvern. Nu va avea însă putere de decizie, ci va fi doar simbolistica prezenței lui acolo, va participa la toate activitățile. E o experiență unică și are mari emoții’, a declarat pentru MEDIAFAX directorul Școlii nr. 2 din Buzău, Valentin Biro, care îl va însoți pe elev.

El a adăugat că elevul Cezar Vlaicu, deși diagnosticat cu o formă de ADHD, are o inteligență ridicată, fiind la nivelul unui elev de liceu, cu vaste cunoștințe generale și cu o capacitate rară de orator.

În luna iunie, ministrul Educației, Remus Pricopie, în timpul unei vizite în Buzău a mers la Şcoala generală numărul 2 unde s-a întâlnit cu mai mulți elevi şi părinți ai acestora, dar și cu cadre didactice din unitatea de învățământ, pentru a discuta despre programul implementat de UNICEF în școala respectivă cu scopul de a reduce absenteismul și abandonul școlar.

Atunci, ministrul a stat de vorbă cu mama elevului Cezar Vlaicu, femeia spunându-i oficialului despre problemele pe care le are copilul său.

‘Am un singur copil, dar mi-a fost de ajuns. În acest proiect nu e vorba doar de copiii romi ci și de cei cu anumite afecțiuni, nu le pot spune dizabilități. Eu mă gândesc la copilul meu și nu pot spune dizabilități, e un copil oarecum problemă, diagnosticat cu ADHD, cu probleme de adaptare, nu foarte mari, dar țin legătura foarte strâns cu școala’, a spus femeia.

Ulterior, ministrul Educației a spus că nu vede nicio problemă la copilul diagnosticat cu ADHD, dându-l exemplu pe Damian Drăghici care în școală ar fi fost considerat că ‘nu este în stare de nimic’, dar că apoi, în străinătate, s-a descoperit că are un nivel de inteligență foarte ridicat.

‘Eu nu văd nicio problemă la el. Nu știu dacă îl știți pe Damian Drăghici. La un moment dat, am ascultat o intervenție de-a sa, el este mai degajat, și spunea că la școală i-au tot spus că e prost, că nu e în stare de nimic, că nu e în stare să stea în bancă. Pe la 18 ani a plecat în străinătate, acolo profesorii l-au văzut, l-au evaluat și așa oamenii au aflat că are un IQ strălucit. El tot spune că îi dădeau cu linia peste mână că scrie cu stânga, dar el scria cu ambele mâini, însă în loc să-i cultive calitățile i-au băgat în cap că e un copil cu probleme, deși el era cu nivel de inteligență deosebit. Mă aștept de la tine ca excesul de energie pe care-l ai să-l folosești constructiv, nu văd nicio problemă la tine’, i-a spus ministrul elevului.

Ministrul l-a întrebat apoi pe copil câte geamuri a spart, mama elevului răspunzând imediat că acesta nu a spart niciunul.

Femeia a fost însă imediat contrazisă de către băiatul său, care a răspuns: ‘Ba da, am reușit să sparg un geam de la primărie’, ministrul replicând: ‘Bravo, foarte bine (…) Îmi place de tine. Un băiat ca tine eu îl văd la minister pentru o zi. Te invit să vii la minister să fii ministrul Educației pentru o zi’.

Copilul a răspuns că, în mod direct, ar spune că este ‘o onoare’.