TOP „PERLE” la Evaluarea Naţională

 

”Cratima dă sens versurilor şi întăreşte caracterul oral al acestei poezii de Petre Ispirescu”, a scris un elev.

Un altul a completat: ”Cratima întăreşte foarte mult aceste rânduri ale marelui poet.”

”Timpul este mirific şi pregăteşte pe împărat să se îndrăgostească.”, a explicat un alt candidat, precizând că ”Împăratul vroia o fată pentru el, era bătrân dar ca să învieze vroia ceva proaspăt.” ”Îi mai veni inima la loc” sugerează că chiar se simţea bine alături de o fetişcană.”, a explicat unul dintre candidaţi.

”Cratima – semn de punctuaţie dă muzicalitate versurilor.”

”Împăratul era nemulţumit deoarece îi crescuse un pom ce făcea mere de aur, în ciuda acestora împăratul este nemulţumit el făcea doar flori.” ,”El era trist deoarece nu făcea decât flori şi mere bengoase.”

”Basmul este specia genului liric în care ăsta poetul îşi exprimă sentintimente în mod direct faţă de un pom.”

Alţi elevi, resemnaţi în faţa cerinţelor, care i-au depăşit, şi-au exprimat supărările în lucrări:

”Completirea indirectă este: care prost îmi va corecta lucrarea?”

”Ideile nu sunt atât de multe, dar ştiu că vroia să îşi cucerească un tron.”

”Nu am basmul predat, o să încerc să transform această idilă în baladă că aşa şi aşa seamănă.” ”La fraza asta chiar nu mai ştiu.”

”Ştiu că această frază este de cauză aşa o fi.” ”Vă zic ceva dar vrg (vă rog în limbajul adolescenţilor!) dar nu mai ştiu.”

foto: gandul.info