Confidenţialitate

Toate elicopterele de lupta au fost consemnate la sol (AUDIO)

Piloții nu au fost răniți și au reușit să aducă aparatul la sol, iar experții au constatat că una din palele elicei era fisurată.

Oprirea aparatelor la sol are loc în momentul în care Armata României participă la ample exerciții NATO în Marea Neagră.

Ministerul Apărării a început o anchetă.

Elicopterul aparține Bazei 90 Transport Aerian. După ce și-a dat seama că aparatul are probleme, pilotul a aterizat forțat.

Nu se știe încă dacă pala elicopetrului s-a fisurat în zbor sau avea probleme înainte de decolare.

Solicitați de Europa FM, reprezentanții Ministerului Apărării au refizat să ofere detalii suplimentare.

Instituția anunță însă că o comisie a Statului Major al Forţelor Aeriene anchetează circumstanţele producerii incidentului, iar elicopterele IAR-330 au fost oprite la sol.

Potrivit Forțelor Aeriene Române, modelul IAR-330 a fost proiectat la mijlocul anilor ’60 ca să îndeplinească misiuni de transport mediu. Destinat Armatei Franceze, a fost construit sub licență la Brașov, cu numele IAR-330 Puma, iar primul zbor al prototipului a avut loc în 15 aprilie 1965.

Forţele Aeriene Române au modernizat 24 de aparate IAR-330 Puma în varianta IAR-330 Puma SOCAT, destinat luptei antitanc, iar ultimul aparat din acestă serie a fost livrat la începutul anului 2005.

În ultimii ani, au avut loc patru accidente în care au fost implicate elicoptere IAR-330 Puma. Ultimul accident și cel mai grav a avut loc în zona localităţii Mălâncrav, din judeţul Sibiu, în noiembrie anul trecut. Atunci, un elicopter militar al Bazei Aeriene 71 Câmpia Turzii s-a prăbuşit într-o zonă împădurită. În urma accidentului, opt militari şi-au pierdut viaţa, iar alţi doi au fost răniţi.