Confidenţialitate


Cât timp ar trebui să petreacă elevii făcând teme. Ministrul Educației: N-ar trebui să depășească două ore la gimnaziu și liceu și o oră la învățământul primar | AUDIO


Cât timp ar trebui să petreacă elevii făcând teme. Ministrul Educației: N-ar trebui să depășească două ore la gimnaziu și liceu și o oră la învățământul primar | AUDIO

Cât timp ar trebui să aloce elevii temelor pentru acasă? Ministrul Educației spune că acestea nu ar trebui să depășească două ore la gimnaziu și liceu și o oră la învățământul primar.

Ministrul Educației, Daniel David: „Temele n-ar trebui la nivelul învățământului primar să depășească o oră pe zi, două ore la gimnaziu și la învățământul liceal”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Temele, am discutat și despre acest lucru. Există reglementări, sunt reglementări mai vechi. Temele n-ar trebui la nivelul învățământului primar să depășească o oră pe zi, două ore la gimnaziu și la învățământul liceal. De aceea, îi încurajez pe profesori să se coordoneze între ei și pe diriginte să aibă grijă de această coordonare, pentru a nu încărca într-adevăr mai mult decât este cazul copiii”, a declarat ministrul Daniel David.

Ministrul Educației le-a transmis părinților care cred că elevii primesc prea multe teme pentru acasă să se adreseze dirigintelui și directorului școlii. Abia apoi să seseizeze inspectoratul sau ministerul.

Timpul pe care îl alocă elevii pentru teme este influențat de felul în care li se predă, mediul de la școală, dar și de ajutorul pe care-l primesc sau nu acasă de la părinți – spune la Europa FM Iulian Cristache, consultant educațional.

Iulian Cristache, consultant educațional: „Ce se întâmplă cu acești copii care nu țin ritmul sau care nu au înțeles lecția? Nu fac altceva decât să cumuleze niște carențe”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

 

„Problema este că prin astfel de teme, unele care sunt bine gândite, altele care sunt doar la nivel de volum, copiii sunt cei care suferă. Sunt copii care pot fi ajutați de către propriile familii și atunci aceste teme nu sunt altceva decât o continuitate la ceea ce se întâmplă la clasă. De asemenea, sunt și copii care nu înțeleg la clasă, nu au curajul să întrebe profesorul, pentru că și asta este o mare problemă. Și ajunge acasă, are un volum de teme, sunt și familii care nu pot să-i ajute. Și atunci ce se întâmplă cu acești copii care nu țin ritmul sau care nu au înțeles lecția? Nu fac altceva decât să cumuleze niște carențe”, 

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: STUDIU: România, printre țările cu cel mai mic salariu minim din UE în luna ianuarie 2025 | AUDIO


Ultimele stiri
Un deţinut a evadat de la Penitenciarul Poarta Albă. Bărbatul este condamnat la patru ani și șapte luni…

Actorii britanici refuză să fie folosiți ca modele pentru crearea actorilor digitali, ca răspuns la avansul inteligenței artificiale…

Guvernul a prelungit și în 2026 cumulul pensiei cu salariul, cu prioritate în Educație și Sănătat. Ministrul Sănătății:…

Daniel Șandru, directorul IICCMER: Dacă Ceaușescu ar candida astăzi, ar fi votat de peste 50% dintre alegători

Dâmbovița: Un bărbat care își abuza copilul a fost reținut în urma unei campanii de informare a Poliției…

Constanța: Florin Mitroi și-a dat demisia din funcția de președinte al Consiliului Județean | AUDIO

Tăiate de pe lista inițială a Guvernului, stadioanele de sute de milioane de euro continuă să se construiască…

Haos la Bruxelles în timpul Summitului Consiliului European. Mii de fermieri protestează, nemulțumiți de acordul UE–Mercosur

MAE a lansat aplicația „Călătorește informat”. Călătorii pot notifica în timp real dacă se află într-o situație de…

Prahova: Un bărbat ar fi păcălit mai multe persoane că le închiriază cabane de Revelion, în județul Brașov…