Confidenţialitate



Cât timp ar trebui să petreacă elevii făcând teme. Ministrul Educației: N-ar trebui să depășească două ore la gimnaziu și liceu și o oră la învățământul primar | AUDIO


Cât timp ar trebui să petreacă elevii făcând teme. Ministrul Educației: N-ar trebui să depășească două ore la gimnaziu și liceu și o oră la învățământul primar | AUDIO

Cât timp ar trebui să aloce elevii temelor pentru acasă? Ministrul Educației spune că acestea nu ar trebui să depășească două ore la gimnaziu și liceu și o oră la învățământul primar.

Ministrul Educației, Daniel David: „Temele n-ar trebui la nivelul învățământului primar să depășească o oră pe zi, două ore la gimnaziu și la învățământul liceal”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Temele, am discutat și despre acest lucru. Există reglementări, sunt reglementări mai vechi. Temele n-ar trebui la nivelul învățământului primar să depășească o oră pe zi, două ore la gimnaziu și la învățământul liceal. De aceea, îi încurajez pe profesori să se coordoneze între ei și pe diriginte să aibă grijă de această coordonare, pentru a nu încărca într-adevăr mai mult decât este cazul copiii”, a declarat ministrul Daniel David.

Ministrul Educației le-a transmis părinților care cred că elevii primesc prea multe teme pentru acasă să se adreseze dirigintelui și directorului școlii. Abia apoi să seseizeze inspectoratul sau ministerul.

Timpul pe care îl alocă elevii pentru teme este influențat de felul în care li se predă, mediul de la școală, dar și de ajutorul pe care-l primesc sau nu acasă de la părinți – spune la Europa FM Iulian Cristache, consultant educațional.

Iulian Cristache, consultant educațional: „Ce se întâmplă cu acești copii care nu țin ritmul sau care nu au înțeles lecția? Nu fac altceva decât să cumuleze niște carențe”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

 

„Problema este că prin astfel de teme, unele care sunt bine gândite, altele care sunt doar la nivel de volum, copiii sunt cei care suferă. Sunt copii care pot fi ajutați de către propriile familii și atunci aceste teme nu sunt altceva decât o continuitate la ceea ce se întâmplă la clasă. De asemenea, sunt și copii care nu înțeleg la clasă, nu au curajul să întrebe profesorul, pentru că și asta este o mare problemă. Și ajunge acasă, are un volum de teme, sunt și familii care nu pot să-i ajute. Și atunci ce se întâmplă cu acești copii care nu țin ritmul sau care nu au înțeles lecția? Nu fac altceva decât să cumuleze niște carențe”, 

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: STUDIU: România, printre țările cu cel mai mic salariu minim din UE în luna ianuarie 2025 | AUDIO


Ultimele stiri
Semnificațiile icoanei Nașterii Domnului: Simboluri, izvoare și reprezentări tradiționale | GALERIE FOTO

Părintele greco-catolic Victor Ostropel, despre ce înseamnă „magia” Crăciunului: „Să petrecem această sfântă și dumnezeiască sărbătoare cu simplitate…

Preotul Stănel Roșu, despre însemnătatea Crăciunului: „Trebuie să fim în primul rând oameni, să ne iertăm, să ne…

Crăciunul la ortodocși și catolici, sărbătorit pe 25 decembrie

Amintiri valoroase de Crăciun ale câtorva dintre jurnaliștii Europa FM. Cum arăta odinioară colindatul la sat și copilăria…

Bradul de Crăciun, o tradiție cu rădăcini în Antichitate. Unde a apărut obiceiul împodobirii lui

Obiceiuri de Crăciun, în Transilvania. „Ce presupune „Colinda de ceată bărbătească”, inclusă în patrimoniul mondial UNESCO în 2013…

Studiu: Șase din zece români declară că depășesc bugetul alocat pentru Sărbători. Generația care economisește mai mult |…

Tradiții de Crăciun în Maramureș: Brondoșii de Cavnic, obicei unic în țară, prin care sunt alungate spiritele rele…

STUDIU: De sărbători, Generația Z preferă momente autentice alături de familie și prieteni | AUDIO