Confidenţialitate


Teatrul Odeon transmite, online, spectacolul “La Ţigănci”


Teatrul Odeon transmite, online, spectacolul “La Ţigănci”

În regia de Alexander Hausvater, după textul lui Mircea Eliade, spectacolul La Ţigănci va fi disponibil online joi, de la ora 18.00, pe canalul de YouTube şi pagina de Facebook ale Teatrului Odeon.

Piesa a avut premiera la 22 iunie 1993.

„În «La Ţigănci», lucrul important era descoperirea că publicul poate să se integreze în spectacol”, spunea Alexander Hausvater.

Textul pentru spectacol a fost scris de Cristian Popescu, decorurile au fost realizate de Constantin Ciubotariu, costumele au fost opera lui Irina Solomon şi Dragoş Buhagiar, iar muzica a fost creată de Adrian Enescu.

Din distribuţie fac parte Adriana Trandafir, Florin Zamfirescu, Carmen Tănase, Marius Stănescu, Gelu Niţu, Ionel Mihăilescu, Camelia Maxim, Laurenţiu Lazăr, Constantin Cojocaru, Mugur Arvunescu, Dan Bădărău, Iuliana Ciugulea, Mirela Dumitru, Şerban Ionescu, Angela Ioan, Ioan Batinaş şi Diana Gheorghian.

Spectacolul va fi fifuzat prin live streaminge pe Facebook și va fi disponibil pe canalul de YouTube până la miezul nopții (ora 24.00).

“Vă rugăm să fiți îngăduitori vizavi de calitatea filmării, pentru că înregistrarea a fost realizată pentru arhiva teatrului și nu pentru difuzare”, a transmis Teatrul Odeon.

“Pentru Alexander Hausvater nuvela lui Mircea Eliade este pretext de desfășurări ideatice și imagistice despre țigan ca singura punte naturală între Occident și Orient. Apropierea de viață gitană este o posibilitate pentru lumea modernă și desacralizată de a accede la ritual, la rădăcini, la conștiința mitologică. Povestirea profesorului Gavrilescu devine, în cutia cu miracole care este teatrul, un drum inițiatic deopotrivă pentru actori și spectatori. O întâlnire prin care suntem invitați să exorcizăm răul din noi, odată cu eroul”, a opinat Ludmila Patlanjoglu.

“În La Țigănci, acțiunea și personajele devin fragmente care își caută întregul – personajul principal este jucat de cinci actori, nu se imită un om ci se recompune un sens și o existență din fragmente de personalitate. Fragmentul existenței însă trebuie luat ca un dat, chiar dacă o anumită nostalgie a vechilor modele persistă: ce bine era când lumea era în alb și negru; nu mai suntem așa – suntem o lume de cioburi, în care cel mai tragic lucru e sa privești neputincios tragedia”, a completat Doru Mareş.


Ultimele stiri
Constanța: Protest al angajaților CT Bus și al altor constănțeni în fața primăriei, în ziua aprobării unor taxe…

Sibiu: Incident la un hotel din municipiu. Tavanul de deasupra unei piscine s-a prăbușit peste persoanele aflate în…

Ce tradiții mai respectă de Crăciun unii bucureșteni și ce e cel mai important pentru ei în această…

Programa la Limba și literatura română pentru clasa a IX-a a fost revizuită și prezentată la Ministerul Educației.…

Vrancea: Accident rutier pe A7, la mai puțin de două ore de la deschiderea circulației pe tronsonul Focșani-Adjud.…

Radu Miruță și Irineu Darău au depus jurămintele de învestitură în funcțiile de ministru al Apărării, respectiv ministru…

ANM: Ninsori la Bucureşti, în Noaptea de Ajun; stratul de zăpadă estimat este de 3…6 cm,temporar ninsoarea va…

Regatul Unit: Anul 2025, pe cale să doboare recordul de căldură

MApN: Noi atacuri cu drone în Ucraina, lângă România | A fost emis mesaj RO-ALERT | AUDIO

Comitetul pentru analiza legilor Justiţiei se reuneşte marţi, la Palatul Victoria