Confidenţialitate

TAROM a repatriat aproape 1.500 de pasageri afectați de criza Blue Air. În continuare sunt români care așteaptă să fie aduși în țară | AUDIO

Compania de stat TAROM a repatriat, până acum, aproape 1.500 de pasageri, clienți ai companiei Blue Air rămași în alte țări, după ce firma privată a anulat intempestiv zeci de zboruri.

Repatrierile au fost posibile după ce Guvernul a dat o hotărâre care permitea TAROM să organizeze zboruri pentru pasagerii afectaţi de anularea zborurilor programate în perioada 6-11 septembrie.

Directorul TAROM, Mihăiță Ursu:

„În această perioadă noi am adus 992 de pasageri pe cursele charter de repatriere și undeva la 500 de persoane, încă nu e centralizarea finală, pe cursele noastre regulate dintre pasagerii Blue Air care au fost afectați de lipsa de zbor a companiei.”

Directorul TAROM spune că în continuare sunt români care așteaptă să fie aduși în țară:

„Avem în continuare, dar noi am fost sub incidența acelui HG care și-a făcut efectele până în 12 septembrie, noi ajutăm în continuare în măsura în care putem.”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Premierul Nicolae Ciucă a confirmat, vineri dimineață, că a trimis Corpul de Control la Ministerul Mediului, în urma scandalului Blue Air.

Administrația Fondului pentru Mediu a blocat conturile companiei aeriene pentru neplata unor datorii de aproape 30 de milioane de lei, mare parte din sumă reprezentând taxe pentru emisiile de dioxid de carbon.

Surse guvernamentale afirmau joi că Agenţia Fondului pentru Mediu nu ar fi trebuit să blocheze conturile Blue Air, pentru că se află în stare de concordat, iar ministrul Tanczos Barna nu ar fi ştiut de această decizie luată de un funcționar.

Citește și: Blue Air anunță că va returna banii pentru zborurile anulate doar dacă un presuspus investitor va cumpăra compania

Foto: Shutterstock