Un număr tot mai mare de companii de divertisment se alătură unei inițiative “Black Lives Matter” – adică viaţa celor de culoare contează.
Este o mişcare în semn de solidaritate ca răspuns la moartea lui George Floyd în Minneapolis.
Companiile se alătură principalelor studiouri de producţie de la Hollywood – precum Netflix, Disney şi Warner Bros. – care au condamnat actele de rasism din Statele Unite.
E vorba de o zi de pauză de la muncă, un fel de grevă, o formă de protest prin care oamenii să se reconecteze, de fapt, la comunitatea din care fac parte.
Companiile se declară îngrozite de crimele recente ale oamenilor de culoare din comunitatea lor. Iar mişcarea este una de solidaritate.
Academia, care decernează anual premiile Oscar, a lansat un apel la dreptate.
“Trebuie să punem în lumină rasismul şi să ne implicăm în aceste momente”, subliniază comunicatul.
Şi Netflix s-a pronunţat pe această temă, asigurând că “a păstra tăcerea înseamnă complicitate”.
La rândul său, serviciul video YouTube, deţinut de grupul Google, şi-a declarat “solidaritatea împotriva rasismului şi a violenţei” şi a anunţat că donează suma de un milion de dolari în beneficiul unor organizaţii civile.