Confidenţialitate


Studiu: Vânzările de bunuri au crescut la debutul stării de urgență. De acum, apar îngrijorările


Studiu: Vânzările de bunuri au crescut la debutul stării de urgență. De acum, apar îngrijorările

Vânzările de bunuri de larg consum au avut o creștere spectaculoasă, de 80%, în săptămâna în care s-a anunțat intrarea în starea de urgență, dar în prezent apar primele semne de presiune financiară, care vor duce la schimbarea obiceiurilor de consum, arată Nielsen.

Nielsen Global Connect, compania de măsurare și analiză de date, a prezentat un model nou despre cum vor ieși companiile din acest context de pandemie.

COVID-19 a adus economiile într-o stare de șoc, iar pentru a putea merge mai departe, toate sistemele vor trebui repornite.

“Reboot system” a fost tema principala a webinarului organizat recent pe această tema de către Nielsen România. În cadrul noului raport, Nielsen identifica trei scenarii corespunzând celor trei orizonturi temporale: Revenire, Repornire sau Reinventare.

Analiza din spatele acestui nou model ia în considerare condiții macro-economice globale precum șomajul, planuri de salvare din partea băncilor și rată dobânzilor, împreună cu preferințele de cumpărare ale consumatorilor generate de răspunsul guvernelor la sănătate și managementul bolii, toate aceste aspecte corelându-se astfel cu vânzările prevăzute în FMCG.

Impactul acestei pandemii va fi profund și mult mai extins decât orice altceva am văzut în viețile noastre. De asemenea și ritmul acestei schimbări este extraordinar. În acest moment lumea se recalibrează la nivel fundamental. Obiceiurile consumatorului se schimbă rapid și înțelegerea schimbărilor, în contextul acestor scenarii, va fi critică pentru modul în care afacerile vor prioritiza propria recalibrare pentru a întâmpina circumstanțele schimbate din cauza COVID-19”, a spus Scott McKenzie, Nielsen Global Intelligence Leader.

După primul caz de COVID-19 înregistrat în România, consumul bunurilor de larg consum în comerțul modern ajungea la +30% față de perioada similara a anului trecut, dar vânzările au avut o creștere spectaculoasă, de +80%, în săptămâna în care s-a anunțat intrarea în starea de urgență.

Ulterior, vânzările din luna aprilie au înregistrat valori relativ similare celor de anul trecut. O analiză suplimentară realizată de echipa Nielsen Global Intelligence a arătat că tehnologia joacă un rol esențial în conturarea unei piețe mai inteligente atunci când vine vorba de viitorul retail-ului FMCG. În concordanță cu rezultatele studiului “Nielsen Survey on Coronavirus” (Feb 24-29, 2020), o vastă majoritate (93%) a consumatorilor sunt dispuși să îmbrățișeze tehnologia mobilă 5G, iar 60% din consumatori sunt dispuși să utilizeze inteligență artificială sau realitatea virtuală pentru a accesa produsele.

Același studiu ne semnalează modificări deja vizibile în comportamentul consumatorilor români: creșterea dimensiunii coșului de cumpărături, preferință pentru ambalajele de mari dimensiuni sau abandonarea mărcilor preferate în favoarea unor produse mai ieftine. De asemenea, din ce în ce mai mulți români evita plata cu cash și optează pentru variantele digitale, din dorința de a limita contactul, respectiv posibilitățile de contaminare cu coronavirus.

 


Ultimele stiri
Diana Buzoianu exclude varianta demisiei după criza apei de la Paltinu: „În acest caz nu există nicio urmă…

Patru drone militare neidentificate au încercat să se apropie de avionul în care se afla Volodimir Zelenski |…

Cerealele din Europa, pline de substanțe chimice: Concentrațiile sunt de 100 de ori mai mari decât în apa…

București: Bărbat decedat după ce a fost lovit de o motocicletă în Pasajul Unirii

Ucraina acuză Rusia că trimite copii ucraineni din teritoriile ocupate în tabere de „reeducare” din Coreea de Nord…

Portretul lui Moș Nicolae: cum îl descriu copiii și cum și-l amintesc adulții. Copil: „Cred că este invizibil”…

Nicușor Dan a trimis Parlamentului, pentru reexaminare, legea privind combaterea extremismului | AUDIO

STUDIU: Peste jumătate dintre europeni se tem că Rusia le-ar putea ataca țara, în timp ce doar 19%…

DEZBATERE ELECTORALĂ. Dan Trifu, candidat independent la Primăria Capitalei: „Nu vreau să mai predau orașul unor grupuri de…

Prahova: În Câmpina, locuitorii fac zilnic mai multe drumuri pentru a-și asigura apa potabilă și menajeră, în contextul…