Confidenţialitate

Studiu: 6 din 10 români nu au auzit de ”homeschooling” (școlarizarea copiilor acasă)

Mai bine de 6 din 10 români nu au auzit niciodată de termenul “homeschooling” (școlarizarea copiilor acasă), arată un studiu Cult Market Research.

Dintre părinţii români care au auzit de acest sistem, doar 16% ar prefera acest sistem educaţional alternativ pentru copiii lor, mai arată sondajul.

Majoritatea celor care au auzit de acest sistem sunt femei (53%), au peste 40 de ani (61%) sau locuiesc în regiunea de vest și centru (35%).

Pe de altă parte, studiul arată că dintre cei care au auzit măcar o dată de homeschooling, doar 21% afirmă că știu ce presupune acest sistem.

Concret, raportat la nivelul populației generale, mai puțin de unu din zece părinți (8%) consideră că știu ce înseamnă homeschooling.

Așadar la întrebarea ”Aţi auzit de homeschooling?” 62% dintre români au spus că nu.

studiu

“Întrebați fiind cu ce activități asociază școlarizarea acasă, respondenții care cunosc semnificația acestui termen au considerat că acesta presupune: posibilitatea copiilor de a se juca și a face sport (92%), ca părinții să fie responsabili pentru educația copiilor lor (90%) sau posibilitatea ca cei mici să învețe în concordanță cu propriul ritm (85%). Astfel, studiul realizat de Cult Market Research a demonstrat că majoritatea românilor nu au auzit niciodată de homeschooling, iar cei care au auzit (aproximativ 8% din populație) asociază acestui sistem o mai mare flexibilitate a programei și a activităților”, se arată în studiu.

O altă întrebare a studiului a fost: ”Dacă ați putea să alegeți, ce model educațional preferați pentru copilul/copiii dumneavoastră?”. 84% dintre respondenți au răspuns că preferă modelul clasic.

studiu-2

Potrivit sondajului, ”școlarizarea copiilor acasă (homeschooling) reprezintă o metodă alternativă de educație tot mai populară în România. În prezent, aceasta este o metodă legală, însă este practicată doar în cazuri excepționale: copiii prezintă afecțiuni sau dizabilități care le pot limita mobilitatea sau interacțiunea optimă cu ceilalți copii. Cu toate acestea, în ultimele luni,  au fost prezentate în presă cazuri de părinți care au optat pentru acest sistem de educație, fără ca cei mici să sufere de vreo afecțiune, ci doar pentru că părinții au considerat acest sistem mai eficient decât cel de stat.”

Studiul a fost realizat în perioada 1-11 noiembrie 2016, este reprezentat de o cercetare cantitativă reprezentativă la nivel național cu o marjă de eroare de ±3% la un nivel de încredere 95%. Acesta reflectă opiniile a 1.062 de părinţi români, iar metoda de culegere a datelor a fost interviul telefonic.